کد خبر: ۵۵۸۱۵
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۸۵ - ۱۳:۰۲

تاکید انگلیس بر تجدید نظر در همکاری با ایران

آفتاب‌‌نیوز : خبرگزاری فرانسه که یک کپی از این نامه را در اختیار دارد گزارش داد کارول کلیف درنامه خود با اعلام حمایت کانادا، فرانسه، استرالیا و آمریکا از موضع کشورش نوشته است: شورای حکام باید هرچه زودتر فعالیت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آژانس را مورد بازنگری قرار دهد. کلیف در نامه خود فعالیت کارشناسان و دانشمندان اتمی آژانس بین‌المللی انرژی در ایران را نیز از مواردی عنوان کرده که باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد. 

البرادعی پیش از این در نامه‌ای به شورای حکام اعلام کرد دبیرخانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال بررسی تطبیق پروژه‌های این آژانس در ایران با قطعنامه 1737 است و پس از مشخص شدن نتایج وی در گزارشی لیست پروژه‌هایی که امکان ادامه فعالیت آنها در ایران وجود دارد را اعلام خواهد کرد. 

در همین راستا گروهی از دیپلمات‌های اروپایی خواستار برگزاری زودتر نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی اتمی شده‌اند اما گروهی دیگر گفته‌اند بهتر است تا زمان نشست برنامه‌ریزی شده شورا در ماه مارس منتظر بمانند. 

یک دیپلمات نزدیک به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درگفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: تقریبا تمام پروژه‌های آژانس در ایران منطبق با بند‌های قطعنامه 1737 است و این اقدام البرادعی تنها حرکتی نمادین در جهت نشان دادن حمایت آژانس از اقدامات شورای امنیت سازمان ملل در مورد ایران است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین