کد خبر: ۵۵۸۱۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

اظهارات بی‌سابقه رئیس دیوان عالی آمریکا علیه ترامپ

رئیس دیوان عالی آمریکا در یک اقدام نادر، علیه اظهارنظر رئیس‌جمهوری کشورش درباره یک قاضی فدرال موضع‌گیری کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ روز سه‌شنبه قاضی فدرالی را که علیه سیاست مهاجرتی او حکم داده بود، "اوبامایی" خوانده بود. اظهارنظر ترامپ به موضع‌گیری بی‌سابقه‌ای از سوی عالی‌رتبه‌ترین مقام قضایی آمریکا منجر شده است. با این‌حال، ترامپ باز هم موضع‌گیری جان رابرتز، رئیس دیوان عالی آمریکا را رد کرده و گفته او اشتباه می‌کند.

این نخستین بار است که رئیس دیوان عالی آمریکا علیه رئیس جمهوری این کشور موضع‌گیری کرده است.

قاضی رابرتز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است: ما قاضی جورج بوش یا کلینتونی، اوبامایی یا ترامپی نداریم. چیزی که داریم گروهی از قضات متعهد و خارق‌العاده است که تمام تلاششان را می‌کنند تا برابری را میان مراجعان به دادگاه رعایت کنند.

رابرتز یک شب پیش از عید شکرگزاری در آمریکا به آسوشیتدپرس گفته است: ما باید برای برخوردار بودن از یک قوه قضایی مستقل شکرگزار باشیم.

ترامپ  در حساب توییتری خود نوشت، قاضی رابرتز اشتباه می‌کند و دیدگاه قضات اوبامایی با آنها که مسئول حفظ امنیت کشور هستند، کاملا متفاوت است.

اختلاف‌نظر آشکار میان یک عضو ارشد دیوان عالی آمریکا و رئیس جمهوری این کشور بسیار نادر است.

روت گینزبرگ، قاضی دیگر دیوان عالی آمریکا تاکنون بیشترین انتقادها را از ترامپ در این نهاد قضایی کرده است. این قاضی در سال 2016 بابت این که آقای ترامپ را متقلب خوانده بود، عذرخواهی کرد. گینزبرگ به دلیل اظهارنظر از موضع یک قاضی علیه یک نامزد ریاست جمهوری هدف انتقاد قرار گرفته بود.

دونالد ترامپ پیش از این بارها به قضاتی که علیه سیاست‌هایش رأی داده‌اند، حمله کرده است.

او قاضی فدرالی را که علیه محدویت‌های سفر مهاجران به آمریکا رأی داده بود، یک "به اصطلاح قاضی" با دیدگاه‌های" مضحک" خوانده بود.

رابرتز که از قضات منصوب جورج دبلیو بوش در دیوان عالی آمریکاست، در پاسخ به پرسش خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره اظهارنظر ترامپ موضع‌گیری کرده است.

پیشتر قاضی جان تیگار، از حوزه قضایی نهم، فرمان ریاست جمهوری مبنی بر ممنوعیت درخواست پناهندگی توسط مهاجران غیرقانونی را رد کرده بود.

ترامپ در گفت‌وگو با خبرنگاران این قاضی را مایه ننگ خواند و گفت اجازه نمی‌دهد این وضع ادامه پیدا کند.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
0
0
عدالت را چطوری اجرا می کنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین