کد خبر: ۵۵۸۲۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

رئیس سازمان اطلاعات ارتش روسیه درگذشت

خبرگزاری رسمی تاس روسیه علام کرد که ایگور کروبوف رئیس سازمان اطلاعات ارتش روسیه (GRU) در اثر بیماری درگذشت.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت دفاع روسیه بامداد پنجشنبه (اول آذرماه) در بیانیه ای اعلام کرد ژنرال «ایگور کاروبوف» پس از تحمل یک دوره بیماری سخت درگذشت.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، اوایل فوریه 2016 در حکمی ژنرال «ایگور کوروبوف» را به سمت ریاست سازمان اطلاعات ارتش این کشور منصوب کرده بود.

کاروبوف در سال 2016 با انتصاب به مقام ریاست سازمان اطلاعات ارتش روسیه، هدایت و مدیریت عملیات های این سازمان را علیه تروریست ها در سوریه را برعهده گرفت.

رئیس سازمان اطلاعات ارتش روسیه درگذشت

بر اساس این بیانیه، ایگور کاروبوف 62 ساله در زمان دوران فعالیت اطلاعاتی‌اش به‌عنوان یکی از پرافتخارترین رؤسای روسیه معروف بود.

بریتانیا در سال جاری سازمان اطلاعات ارتش روسیه را به دست داشتن در ترور جاسوس سابق روس سرگئی اسکریپال و دختر وی در شهر سالیسبری واقع در جنوب بریتانیا متهم کرد.

روسیه تاکنون تمام اتهامات در ترور سرگئی اسکریپال و دختر وی را تکذیب کرده است.

ایگور کروبوف یکی از نیروهای ارتش شوروی بوده که در نیروی هوایی مشغول به خدمت و فعالیت‌های اطلاعاتی وی در سازمان اطلاعات ارتش روسیه (GRU) از سال 1985بود.

به گزارش ایرنا، سازمان اطلاعات ارتش روسیه که در سال 1918 بعد از انقلاب روسیه معروف به بلشویک‌ها تأسیس گردید، یکی از سه آژانس اطلاعات روسیه در کنار سرویس امنیت داخلی فدرال و آژانس اطلاعات خارجی SVR است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین