کد خبر: ۵۵۸۳۳۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

خاطره آیت‌الله هاشمی از عزل موسوی‌ تبریزی

"تا عصر در منزل مطالعه می‏ کردم و می‏ نوشتم. عصر هیأت رئیسه مجلس جلسه داشت. کار مهمی نداشتیم. بعد از نماز، شورای عالی دفاع جلسه داشت. قرار شد برای فرماندهی نیروی هوایی به جای سرهنگ معین‏پور، سرهنگ [هوشنگ]صدیق نصب شود. کسی در جلسه مخالفت نکرد. سرهنگ معینپور مریض است و اطرافیان او، مانع تحرک نیرو هستند."
آفتاب‌‌نیوز :
مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کتاب خاطراتش از جلسه با موسوی اردبیلی و ولایتی که ۳۵ سال پیش در چنین روزی برگزار شد نوشته‌است او در این خاطره همچنین از نظر امام خمینی(ره) درباره عزل موسوی‌تبریزی از دادستانی کل پرده برمی‌دارد.

به گزارش آفتاب‎نیوز، مرکز اسناد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خاطره‌ای از رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره عزل موسوی تبریزی از دادستانی کل کشور منتشر کرد. مرحوم آیت‌الله رفسنجانی در کتاب خاطرات خود در ۲ آذر سال ۶۲ نوشته است:

تا عصر در منزل مطالعه می‏ کردم و می‏ نوشتم. عصر هیأت رئیسه مجلس جلسه داشت. کار مهمی نداشتیم. بعد از نماز، شورای عالی دفاع جلسه داشت. قرار شد برای فرماندهی نیروی هوایی به جای سرهنگ معین‏پور، سرهنگ [هوشنگ]صدیق نصب شود. کسی در جلسه مخالفت نکرد. سرهنگ معینپور مریض است و اطرافیان او، مانع تحرک نیرو هستند.

سپس در منزل آقای [موسوی]اردبیلی با سران قوا و احمد آقا و دکتر ولایتی جلسه داشتیم. در مورد تحسین روابط با شوروی و هم اعزام هیأتی به دمشق برای میانجی‏گری در طرابلس، در نزاع فلسطینی ها - که قبلاً توافق سوریه جلب شده بود - تصمیم گرفتیم.

احمد آقا اطلاع داد که امام با اکراه با عزل آقای [سیدحسین]موسوی تبریزی [دادستان کل انقلاب اسلامی] موافقت کرده‏ اند؛ به شرط اینکه او راضی کنیم. شام مهمان آقای [موسوی]اردبیلی بودیم. آقای [موسوی]اردبیلی از کار شورای نگهبان در خصوص ایراد گیری از لایحه تعزیرات ناراحت است و معلوم شد، حق با ایشان است. برای خواب به مجلس رفتم. تا ساعت یازده ونیم بیدار ماندم.

منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین