کد خبر: ۵۵۸۳۶۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵

درخواست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از کره شمالی

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از کره شمالی خواسته است تا به بازرسان اجازه بازگشت و نظارت بر برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ را بدهد.
آفتاب‌‌نیوز :
یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه در سخنانی در جمع خبرنگاران در شهر وین گفت: پیونگ یانگ در ماه سپتامبر درباره اقدامات خلع سلاح از جمله برچیدن کامل تاسیسات هسته ای در یونگ بیون صحبت کرده است.

بر اساس این گزارش وی افزود: فعالیت هایی در یونگ بیون شناسایی شده است ولی بدون دسترسی آژانس نمی تواند ماهیت و هدف این گونه فعالیت ها را تایید کرد.

بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال 2009 میلادی از کره شمالی اخراج شدند ولی آمانو گفته است که آژانس آماده بازگشت به کره شمالی است در صورتی که به بازرسان اجازه ورود داده شود.

آمانو افزود: آژانس آماده ایفای یک نقش مهم در راستی آزمایی برنامه هسته ای کره شمالی است، اگر یک توافق سیاسی بین کشورهای مربوط حاصل شود. بار دیگر از کره شمالی می خواهم تا به طور کامل به تعهداتش در چارچوب قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و شورای حکام آژانس پایبند بوده و ضمن همکاری با آژانس همه مسائل حل نشده را حل و فصل کند.

وی در ادامه درباره برنامه هسته ای ایران نیز گفت: تهران همچنان به مفاد توافق هسته ای 2015 میلادی با قدرت های جهانی پایبند بوده است.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین