کد خبر: ۵۵۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۸۵ - ۲۱:۰۵
دانش جعفری:

تمركز نیمی از فعالیت‌های اقتصادی در تهران

آفتاب‌‌نیوز : داوود دانش جعفری افزود: در زمینه درآمدهای مالیاتی نیز چنین وضعیتی مشهود است؛ به نحوی كه در حدود 80 تا 85 درصد از درآمدهای مالیاتی كشور از پنج یا شش شهر بزرگ كشور اخذ می‌شود. این امر نشان می‌دهد كه در سایر شهرهای كشور نیازمند گسترش فعالیتهای اقتصادی هستیم.

وی این وضعیت را با توسعه مبتنی بر عدالت مغایر دانست و افزود: هرچند فعالیت اقتصادی در شهرهای بزرگ پدیده مثبتی است، اما رویكرد عدالت محور خواهان گسترش رونق و رشد اقتصادی در سراسر كشر است. بر همین اساس دولت قصد دارد رشد و توسعه را به شهرهای كوچكتر منتقل كند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تخصیص اعتبارات و تسهیلات بانكی به استان‌های محروم یكی از گام‌هایی است كه دولت در راستای توسعه منطقه‌ایی برداشته است. البته تنها تخصیص اعتبارات و تسهیلات بانكی به مناطق كمتر توسعه یافته كافی نیست، دولت قصد دارد با توزیع مناسب امكانات لازم از جمله سرمایه و پول، شرایط رشد و توسعه را در سراسر كشور معیا كند.

دانش جعفری با اشاره به نسبت درآمد دهك پایین به دهك بالای جامعه و مقایسه این نسبت بین ایران و كشورهای دیگر گفت: تلاش دولت نهم این است كه نسبت درآمد دهك‌های بالا و پایین جامعه به یكدیگر نزدیك شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین