کد خبر: ۵۵۸۴۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶

ناگفته‌های «ابوعزرائیل» از نبرد با داعش

ایوب فالح حسن الربیعی معروف به ابوعزرائیل ناگفته‌هایی از نبرد با تروریست‌های داعش را بیان می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
ابوعزرائیل، که نام اصلی او "ایوب فالح حسن الربیعی" است، مردی چهل ساله است که جان خود را در کف دست گرفته و به کابوسی برای داعش و قهرمانی برای ملت عراق تبدیل شده است. او که کارمند وزارت ارتباطات عراق، متاهل و دارای ۳ فرزند دختر و ۱ فرزند پسر است، در طول ۴ سال جنگ با داعش در تمامی جبهه‌های نبرد علیه داعش حضور داشته است.

برنامه این هفته بدون تعارف سیما با او گفت‌و‌گویی داشته است. او درباره لقب ابوعزرائیل می‌گوید که لقب ابوعزرائیل یک کنیه نظامی است و این سبب شد که داعشی‌ها بیشتر مرا بشناسند، اما در خارج از سیستم نظامی، ابومحمد و ابوفاطمه یا ابوزینب صدایم می‌کنند. این لقب را دوست دارم، چون داعش‌ها را می‌ترساند. خشونت من فقط در مبارزه با داعش هاست وگرنه من یک عراقی هستم و کنیه‌ام ابوفاطمه است و خدمتگزار همه هستم.

ابوعزرائیل درباره حضورش در جبهه نبرد علیه داعش می‌گوید که در ۴ سال و نیم گذشته در بیشتر عملیاتی که گردان امام علی (ع) حضور داشته است، شرکت کردم و در واقع کمتر عملیاتی بوده که من در آن حضور نداشته باشم. تعداد بسیار زیادی از داعشی‌ها را کشتم و دلیلش هم پیروزی‌های ما به فضل خدا و خون شهدا است.

او ادامه می‌دهد: مهمترین عملیات ما در شهر آمرلی بود و آن عملیات نشان دهنده حد فاصل بین شیعیان و کافران بود. داعشی‌ها می‌خواستند کودکان و مردم را سر ببرند و یک قتل عام وحشیانه راه بیندازند، اما به فضل خدا ما پیروز شدیم و مردم را از اسارت و محاصره داعش نجات دادیم. در منطقه الحبش در اطراف آمرلی متاسفانه خیلی شهید دادیم. وقتی وارد آمرلی شدیم وضعیت خیلی خطرناک بود، انگار مردم مومیایی شده بودند.

ابوعزرائیل درباره مجروحیت‌هایش می‌گوید که خیلی زیاد مجروح شدم و بیشتر قسمت‌های بدنم آثار ترکش هست به خصوص در جنگ‌های تکریت و بیجی. این مجروحیت‌ها سند افتخار من محسوب می‌شود.

او می‌گوید که خیلی اهل فضای مجازی هستم و کامنت‌های من به یک میلیون رسیده است و یکی از ویدئو‌های من ۳ میلیون بیننده داشته است، البته دشمن هم زیاد دارم. در فضای مجازی صفحات من بار‌ها و بار‌ها هک شد و توی فیس بوک تا می‌نویسم ابو عزائیل سریع صفحه من پاک می‌شود.

ابوعزرائیل ایجاد اختلافات بین ملت ایران و عراق را یک طرح آمریکایی، اسرائیلی سعودی می‌داند و می‌گوید که البته برخی عراقی‌ها فریب این طرح را خوردند و از آل سعود حمایت کردند و نمی‌دانستند که دارند وارد یک مخمصه می‌شوند. باید به آن‌ها بگویم که ما هیچ وقت نمی‌گذاریم بین ملت ایران و عراق تفرقه بیفتد و هرکسی آتش بیار این طرح باشد از نظر من پیرو داعش و آل سعود است. سعودی‌ها که دیدند از نظر نظامی نسبت به ایرانی‌ها برتری ندارند سعی کردند با استفاده از فضای مجازی تفرقه افکنی کنند و ان شا الله هرگز موفق به همچنین کاری نخواهند شد.

او بیان می‌کند: کار داعش تمام شده است، اما در هر منطقه‌ای که آن را آزاد می‌کنیم، یک تعدادی خائن باقی می‌مانند، اما باید قاطعانه بگویم که داعش از نظر نظامی کاملا شکست خورده است. داعشی‌ها شهر بیجی را یک قلعه شکست ناپذیر در مقابل شیعیان فرض می‌کردند، این در حالی است که ما فقط می‌خواستیم بگوییم که ما عراقی هستیم و چه شیعه و سنی آمدیم تا از خاک میهن‌مان دفاع کنیم. همچنان که ایران به برادران عراقی خود کمک کرد، ما به کمک برادران سوری خود می‌شتابیم و من دوست دارم هرجای که هستم یاری کننده مظلومان باشم.

ابوعزرائیل تاثیرگذارترین فرد زندگی اش را فرمانده اش ابوحسنین عنوان می‌کند و می‌گوید که او به ما می‌گفت: در هر مبارزه‌ای عقب نشینی آخرین راه حل است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین