کد خبر: ۵۵۸۴۹
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۸۵ - ۲۱:۱۲

آبروی ایران در خطر است

آفتاب‌‌نیوز : مرادی مهمترین علت قطع صادرات گاز به کشور ترکیه را افزایش مصرف داخلی دانست و گفت: در هفته گذشته مصرف داخلی گاز کشور به رکود 406 میلیون مترمکعب در روز رسید که این رقم در تاریخ مصرف گاز ایران بی‌سابقه است. 

وی افزود: این مقدار مصرف گاز نسبت به مصرف در سال گذشته 36 درصد افزایش داشته و علت آن گسترش شبکه گازرسانی به روستاها در طول سال گذشته است. 

مرادی راندمان مصرف گاز در ایران را بسیار پایین دانست وتصریح کرد: در مصارف خانگی با استفاده از بخاری‌های گازسوز با مارک‌های گوناگون بیشتر حرارت سوخت گاز به پشت‌بام‌ها هدایت می‌شود. 

وی یادآور شد: ‌260 میلیون متر مکعب از مصرف گاز مربوط مصارف خانگی است و تنها علت بالا بودن این مصرف اسراف و استفاده از بخاری‌ و آبگرمکن‌هایی با مارک‌های استاندارد اما بدون سازگاری با استانداردهای واقعی مصرف است. 

مرادی در تشریع وضعیت کنونی گازرسانی به شهرهای مختلف به خصوص شهرهای مرزی گفت: در حال حاضر با قطع مصارف صنعتی و نیروگاهی و همچنین تزریق 15 میلیون متر مکعب گاز در شبکه بخشی از مشکلات شهرهای مختلف را حل کرده‌ایم اما هنوز این معضلات به کلی برطرف نشده‌است. 

نماینده اراک با ابراز تأسف از قطع صادرات گاز به ترکیه و اظهار بی‌اطلاعی از وضعیت این مسأله گفت:‌ ترک‌ها با وجود سرمای شدید نسبت به این موضوع بسیار حساس شده‌اند، در مصاحبه‌ای که شبکه تلویزیونی ترکیه داشتم ضمن ابراز همدردی با مردم ترکیه نگرانی‌های خود در مورد این مسأله برای آنها تشریح کردم اما آن‌ها به هر حال با ما قرارداد دارند و ما نتوانسته‌ایم به قرارداد خود درست عمل کنیم. 

عضو کمیسیون انرژی در پایان ضمن انتقاد شدید از عملکرد صدا و سیما گفت: متأسفانه صدا و سیما فقط با گرفتن پول کارتون پخش می‌کند و هیچ کار مفیدی انجام نمی‌دهد. 

وی افزود: رسانه ملی برای فرهنگ‌سازی در مصرف سوخت  نقش بسیار مهمی دارد اما تاکنون جز ارائه برنامه‌های کارتونی که پول گزافی هم بابت آنها از شرکت گاز می‌گیرد هیچ کار مهم دیگری انجام نداده است. 

مرادی تصریح کرد: کمیسون انرژی به آقای ضرغامی نامه نوشتند و از او خواستند تا به نظرات ما در مورد مصرف انرژی در برنامه‌های تلویزیونی توجه کند اما ظاهرا ایشان میلی به ارتباط با نمایندگان کمیسیون انرژی برای گرفتن نظرات کارشناسانه ندارند و تنها به فکر برنامه‌های کارتونی مثل داوود خطر هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین