کد خبر: ۵۵۸۶۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳

ما در کشور قدرت رسانه را باور نمی‌کنیم

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه رسانه قدرت بالایی در تنویر افکار دارد، گفت: ما در کشور قدرت رسانه را باور نمی‌کنیم این در حالی است که دشمنان جنگ روانی و اطلاعات غلط را از طریق رسانه‌ها ارائه می‌دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
مسعود بصیری در نشست جنگ رسانه که در سالن شهید حسن‌پور برگزار شد، تصریح کرد: در جهان امروز با انبوه اطلاعات روبه‌رو هستیم، در حوزه رسانه بحث خبر به صورت کاملا تخصصی است و دشمن متخصصین را نشانه می‌گیرد.

وی افزود: در جنگ صفین نیز متخصصین مورد حمله قرار گرفتند، در حوزه انقلابی‌گری و دین نیز دشمن در اولین قدم متخصصین را مورد حمله قرار می‌دهد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور اظهار کرد: امروز دشمن قبل از آنکه مردم عادی را مورد هدف قرار دهد، خبرنگاران را مورد هدف قرار داده است چراکه این قشر تفکر مردم را مکانیزه می‌کند.

وی تأکید کرد: در حوزه انقلاب و جمهوری اسلامی اولین هدف دشمن زدن بچه‌های انقلابی است؛ برای مثال ابتدا برای تخریب حجاب، زنان چادری را مورد هدف قرار می‌دهد و با تهیه چادرهای رنگی با اشکال مختلف هویت چادر را از بین می‌برد.

بصیری بیان کرد: راه ما برای رسیدن به هدف و راه دشمن برای ایجاد ضلالت یکی است و هر دو از رسانه استفاده می‌کنند چراکه رسانه تأثیر بسزایی در افکار دارد.
 
وی افزود: امروزه دو خطر انقلابی‌ها را تهدید می‌کند؛ اولین خطر بی‌تفاوتی است که دامن‌گیر برخی از انقلابی‌ها شده به طوری‌که دنبال یک حکومت کامل می‌گردند و اگر خطایی ببیند به طور کل کنار می‌گذارند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور یادآور شد: دشمن به‌دنبال تخریب افکار انقلابی است و متوجه شده است که جمعیتی جمهوری اسلامی را نگه داشته و عده‌ای بی‌تفاوت هستند و برایشان مهم نیست چه اتفاقی رخ می‌دهد و عده‌ای نیز بین این دو مردد هستند.

وی تصریح کرد: انقلابی باید در حالی که خودش را حفظ می‌کند، افکار این تفکر را نشر دهد؛ برخی از انقلابیون بی‌تفاوت نیستند اما با دیدن خطا سست می‌شوند.

بصیری بیان کرد: خطر سوم نیز ارائه آمار و اطلاعات غلط است و در ذهن افراد تزلزل ایجاد می‌کند و بدترین اتفاق این است که ما در رسانه ها دفاع نمی‌کنیم و بی‌تفاوت می‌شویم بنابراین هدف دشمن محقق می‌شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور خاطرنشان کرد: برخی از افراد نیز حرف‌های خاصی می‌زنند و به صورت علمی مطرح می‌کنند اما منبع علمی ندارند مثلا می‌گویند بیشترین تجاوز به کودکان در ایران رخ می‌دهد اما اگر تحقیق کنیم کشور سوئد رتبه نخست را دارد و کشور ایران در هیچ کدام از آسیب‌های اجتماعی جزء ۱۵۰ کشور اول دنیا نیست.

وی بیان کرد: ما در کشور قدرت رسانه را باور نمی‌کنیم این در حالی است که دشمنان جنگ روانی و اطلاعات غلط را از طریق رسانه‌ها ارائه می‌دهند.

بصیری خاطرنشان کرد: ما دنبال یک حکومت آرمانی می‌گردیم که خطایی رخ ندهد در حالی که در دوران پیامبر (ص) نیز شاهد این اتفاقات بودیم همچنین در زمان امیرالمومنین(ع)این اتفاق رخ داده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور بیان کرد: در کشورهای غربی بحران‌ها را مدیریت کرده و رسانه‌ها به صورت کامل آن‌‎ها را پوشش نمی‌دهند؛ مانند آتش سوزی کالیفرنیا که هیچ عکسی از اجساد و موارد دیگر وجود ندارد اما در کشور ما حادثه پلاسکو به صورت بحرانی بزرگ پوشش داده شد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین