کد خبر: ۵۵۸۷۵۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
هاآرتص نوشت

رد پای ابوظبی در تامین مالی خط لوله انتقال گاز اسرائیل به اروپا

روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت: ابوظبی در تامین مالی توافقنامه تاریخی خط لوله انتقال گاز اسرائیل به اروپا مشارکت داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نوشته روزنامه عبری زبان مذکور، ابوظبی با تامین مالی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار در این توافقنامه نقش داشته است. این توافقنامه را اسرائیل با یونان، ایتالیا و قبرس با حمایت اتحادیه اروپا امضا کرده‌اند و این خط لوله طولانی‌ترین و عمیق‌ترین خط لوله انتقال دریایی گاز در جهان محسوب می‌شود که طول آن به ۲۰۰۰ کیلومتر می‌رسد و به اسرائیل اجازه می‌دهد گاز خود را به کشورهای بالکان و مرکز اروپا منتقل کند.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی برای اولین بار در ابوظبی این پیشنهاد را به اتحادیه اروپا داد و ابوظبی با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری در اکتشاف و بررسی میادین گازی به عنوان سرمایه‌گذاری اولیه موافقت کرد.

همچنین این روزنامه از مذاکرات شرکت سایبری اسرائیل با عربستان برای فروش قابلیت‌های هکری پیشرفته خبر داد.

این برنامه کامپیوتری توسط شرکت NSO Group مستقر در اسرائیل در تلفن همراه مخالفان سعودی نصب شده است. این ویروس با نام" پگاسوس" که توانایی‌های بالایی دارد می‌تواند هر تلفن همراه دیگری را از طریق فیشینگ باز کند. پس از باز کردن یک لینک به راحتی و بدون هیچ سر و صدایی نصب می‌شود و تمامی ارتباطات و تعاملات و جابه‌جایی‌های یک گوشی همراه را ثبت می‌کند.

این ویروس توسط اعضای سابق واحد جاسوسی الکترومغناطیسی ارتش اسرائیل ساخته و سپس توسط یک شرکت آمریکایی خریداری شده است. NSO Group خاطرنشان کرده است که این اپلیکیشن فقط برای مبارزه علیه جنایت و تروریسم استفاده می‌شود.

به نوشته این روزنامه، این شرکت اسرائیلی به سازمان اطلاعات عربستان پیشنهاد استفاده از این برنامه را که اجازه هک تلفن‌های همراه را می‌دهد چند ماه قبل از شروع کمپین محمد بن سلمان ولیعهد سعودی علیه مخالفانش داده بود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین