کد خبر: ۵۵۸۷۸۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵

تخلیه 4 روستا در خوزستان بر اثر سیلاب/آبگرفتگی ۶۶ منزل مسکونی در کهگیلویه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از امدادرسانی به ۷۲۷ نفر متاثر از بارندگی های اخیر خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی خدادادی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به امدادرسانی حمعیت هلال احمر به مناطق سیلابی اظهار کرد: در امدادرسانی به مناطق متاثر از بارندگی های شدید اخیر در مجموع از روز جمعه تا صبح امروز به ۱۵۲ خانوار شامل ۷۲۷ نفر امدادرسانی شد.

وی تصریح کرد: در سطح شهر آغاجاری به ۳۵ نفر شامل ۱۷۵ نفر آسیب دیده کمک رسانی شد. در این کمک رسانی چهار تیم امداد و نجات و سه خودروی آمبولانس و پشتیبانی حضور داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: همچنین به آسیب دیدگان در مناطق چاه ابوعلی، چم سیاه و شیرعلی بهبهان و در منطقه طالقانی رامهرمز و روستاهای مجاور سد خاکی رامشیر امدادرسانی شد. کمک رسانی در این منطقه شامل تخلیه چهار روستای مجاور سد خاکی رامشیر بود که بر اثر حجم وسیع سیلاب ناشی از بارندگی شدید در حال تخریب بودند. آسیب دیدگان در پایگاه امداد و نجات هلال احمر مشراگه رامشیر و مدارس آن اسکان اضطراری یافتند. همچنین اقلام مورد نیاز بین این آسیب دیدگان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: به عشایر مناطق دروازه، خرمن خاک و جاده کشت و صنعت در شوشتر شامل ۳۵ خانوار امدادرسانی شد.

وی بیان کرد: همچنین در مرحله اول در کیلومتر ۳۵ محور هندیجان - دیلم ۲۶ خودرو شامل ۱۰۴ نفر، بر اثر بارندگی و مسدود شدن جاده گرفتار شده بودند که به این آسیب دیدگان کمک رسانی شد. در این عملیات سه نفر بر اثر واژگونی پراید وانت مصدوم شده بودند که به مراکز درمانی انتقال یافتند. در مرحله دوم امداد رسانی نیز در مناطق شمالی و جنوبی سطح شهر هندیجان به ۴۰ خانوار شامل ۱۹۹ نفر کمک رسانی و ۲۵ باب منزل مسکونی از آب تخلیه شدند.

وی تصریح کرد: همچنین در بخش الوار گرمسیری اندیمشک ۱۶ خانوار شامل ۷۴ نفر آسیب دیده بودند که به ۳۵ نفر اسکان اضطراری داده شد.

رئیس پلیس راه خوزستان نیز از بازگشایی مسیر دیلم به هندیجان خبر داد.

سرهنگ رضا دولتشاهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شب گذشته لاین برگشت محور دیلم به هندیجان به علت بارندگی شدید مسدود و صبح امروز بازگشایی شد. البته برای نیم ساعت دو لاین این مسیر مسدود شده بود و امروز نیز به علت بارندگی شدید مجددا محور دیلم به هندیجان مسدود شد اما در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد و مسیر بازگشایی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی احتمالا بارندگی در محورهای خوزستان به تدریج کمتر می‌شود و تا دو سه ساعت دیگر شاید شاهد بارندگی در محورهای خوزستان نباشیم.

دولتشاهی گفت: بعد از ظهر امروز در محورهای ورودی خوزستان مخصوصا جاده بهبهان و محور ایذه به دهدز ترافیک سنگین خواهد بود و این وضعیت تا حدود ساعت ۲۲ شب ادامه خواهد داشت.

آبگرفتگی ۶۶ منزل مسکونی در کهگیلویه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد نیز از آبگرفتگی 66 منزل مسکونی طی بارندگیهای اخیر در دهدشت خبر داد.

امان الله جهانبین از آبگرفتگی 66 خانه در دهدشت خبر داد و افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر دهدشت با استفاده از دستگاه لجن کش آب این منازل را تخلیه نمودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: تاکنون افراد زیادی به هلال احمر دهدشت مراجعه کردند که خدمات رسانی به این خانواده ها همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: 5 تیم امدادی هم اکنون در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند.

جهانبین هم چنین از تخریب دو منزل مسکونی در کهگیلویه خبر داد و اظهار کرد: بر اثر باران‌های اخیر بخشی از دو باب منزل مسکونی در شهرستان کهگیلویه متعلق به یک خانواده 8 نفره در روستای "تل مر" و یک خانواده 5 نفره( دارای دو دختر معلول) در روستای" کوشک" در بخش مرکزی کهگیلویه به صورت کامل تخریب شده و قابل سکونت نیست.

وی اضافه کرد: از سوی هلال احمر چادر، پتو، موکت و امکانات امدادی نیز در اختیار این خانواده ها قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین