کد خبر: ۵۵۸۷۸۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰

بیانیه مشترک سازمان ملل به مناسبت "روز جهانی ریشه‌کنی خشونت علیه زنان"

بیانیه مشترک سازمان ملل به مناسبت "روز جهانی ریشه‌کنی خشونت علیه زنان" بر همبستگی با بازماندگان، مدافعان بازماندگان و نیز با حامیان حقوق زنان تاکید کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
بیانیه مشترک روسای چهار سازمان وابسته به سازمان ملل شامل "برنامه عمران ملل متحد"، "صندوق کودکان ملل متحد" (یونیسف)، "زنان سازمان ملل" و "صندوق جمعیت سازمان ملل متحد" به مناسبت روز جهانی ریشه‌کنی خشونت علیه زنان بر همبستگی با بازماندگان، مدافعان بازماندگان و نیز با حامیان حقوق زنان تاکید کرده است؛‌ افرادی که برای جلوگیری و پایان دادن به خشونت علیه زنان و دختران تلاش می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: کمپین UNiTE دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت این روز در سال جاری (۲۰۱۸) از ما می‌خواهد که همبستگی خود را با بازماندگان، طرفداران بازماندگان و حامیان حقوق زنان که برای جلوگیری و پایان دادن به خشونت علیه زنان و دختران تلاش می‌کنند، حفظ کنیم. وظیفه ما نه تنها همبستگی با آنهاست، بلکه باید تلاش‌های‌مان را برای یافتن راه حل ها و اقداماتی در جهت متوقف کردن این دشمنی قابل پیشگیری جهانی با توجه به تأثیر مخربی که بر زندگی و سلامت زنان و دختران دارد، تشدید کنیم.

بنابر گزارش سایت اطلاع‌رسانی "زنان سازمان ملل"، بیش از یک سوم زنان در سراسر جهان نوعی از خشونت جسمی یا جنسی را در مرحله‌ای از زندگی خود تجربه کرده‌اند.

به علاوه تحقیقات نشان می‌دهد که هزینه خشونت علیه زنان میتواند سالانه به حدود ۲ درصد تولید ناخالص داخلی جهانی برسد که این رقم چیزی معادل ۱.۵ تریلیون دلار است.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است که پایان دادن به خشونت علیه زنان و دختران یک تلاش کوتاه مدت نیست و این امر نیاز به تلاش‌های هماهنگ و پایدار همه ما دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین