کد خبر: ۵۵۸۸۱۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
مدیر کل مدیریت بحران استان کرمانشاه اعلام کرد:

برق تمام شهرهای زلزله‌زده وصل شد/آخرین وضعیت سوخت‌رسانی به مناطق زلزله‌زده/اعزام ۳ تیپ ارتش جهت امدادرسانی

مدیر کل مدیریت بحران استان کرمانشاه از زخمی شدن ۷۵ نفر در زلزله ۶.۴ ریشتری ساعت قبل خبر داد و گفت: برق تمام شهرهای زلزله‌زده وصل شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
جلیل بالایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که عمده تاثیر زلزله ۶.۴ ریشتری در منطقه سر پل ذهاب و قصرشیرین بوده، اظهار کرد: این زلزله تخریب گسترده‌ای به دنبال نداشته است.

وی افزود: تاکنون ۷۵ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که همه به صورت سرپایی درمان شدند.

به گفته مدیر کل مدیریت بحران استان کرمانشاه، فعلا گزارشی از کشته شدن افراد در جریان این زلزله اعلام نشده است.

بالایی با بیان این که این زلزله باعث قطعی برق در سر پل‌ ذهاب، قصر شیرین، گیلانغرب و دو نقطه در اسلام‌آباد غرب شده بود، عنوان کرد: اکنون برق تمامی نقاط وصل است.

آخرین وضعیت سوخت‌رسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آخرین وضعیت سوخت‌رسانی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را اعلام کرد.

سیدمحمدرضا موسوی خواه ضمن ابراز تاسف از وقوع زلزله در استان کرمانشاه و منطقه سرپل ذهاب اعلام کرد: بر اساس آمادگی های پیش بینی شده  شرکت ملی پخش در تامین و توزیع سوخت این مناطق در شرایط بحرانی، شرایط تامین و توزیع سوخت و فراورده های نفتی در مناطق زلزله زده مطلوب است.

وی افزود: بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه کرمانشاه در ستاد این شرکت، ستاد بحران تشکیل شد و این شرکت آمادگی کامل خود را جهت تامین سوخت تمامی وسایل امدادی، اعم از خودروها و بالگردهای ارگان های امدادرسان اعلام می کند.

به گفته موسوی خواه ذخایر سوخت منطقه زلزله زده نیز بسیار مطلوب است.

اعزام ۳ تیپ ارتش جهت امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه

سخنگوی ارتش از اعزام ۳ تیپ این نیرو به مناطق زلزله‌زده قصرشیرین و سرپل ذهاب خبر داد.

امیر شاهین تقی‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده توسط ارتش برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان قصرشیرین و سرپل ذهاب اظهار کرد: به محض وقوع زلزله سه تیپ ابوذر، ۱۲۳ و ۱۲۸ ارتش به مناطق حادثه دیده اعزام شدند و ضمن برقراری تامین شهرهای قصرشیرین و سرپل ذهاب، تعدادی از مصدومین را در بیمارستان‌های منطقه تخلیه کردند.

وی با اشاره به اعزام جانشین فرماندهی منطقه غرب ارتش به مناطق حادثه دیده خاطرنشان کرد: در حال حاضر جانشین‌های تیپ‌های اعزامی در سطح شهر و روستاهای منطقه زلزله زده در حال گشت‌زنی و بررسی به ابعاد خسارات وارد شده هستند. همچنین این نیروها در تلاش هستند تا نیازهای احتمالی مردم به کمک‌رسانی را برطرف نمایند.

سخنگوی ارتش با تاکید بر این که همه اقدامات انجام شده از سوی ارتش با هماهنگی با ستاد مدیریت بحران، استانداری کرمانشاه و فرمانداری‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب و همچنین مجموعه‌های امدادرسان و نیروهای مسلح بوده است، گفت: ارتش این آمادگی را دارد که بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران هر اقدام که برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان لازم باشد اعم از برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه را انجام دهد.

تقی‌خانی همچنین درباره خسارات وارد شده به پادگان‌های ارتش در پی زلزله امشب خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ گزارشی اعم از وارد شدن خسارت، مصدومیت یا مجروحیت نیروهای تحت امر ارتش واصل نشده است و به همین دلیل تیپ‌های حاضر در منطقه برای امدادرسانی در آمادگی صد درصد قرار دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین