کد خبر: ۵۵۸۸۳۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷

طغیان رودخانه های فصلی چند مسیر هرمزگان را مسدود کرد/هشدار درباره لغزندگی راه‌های خراسان جنوبی

به دنبال تشدید فعالیت سامانه بارش زا در هرمزگان، چندین رودخانه فصلی در غرب این استان طغیان کرده و موجب مسدود شدن برخی مسیرها شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
یک سامانه بارش زای فعال از روز جمعه وارد استان هرمزگان شده که فعالیت آن طبق اخطار اداره کل هواشناسی هرمزگان از ظهر امروز یکشنبه تشدید شده و موجب طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر در برخی مناطق به ویژه در غرب استان شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: از عصر امروز طغیان رودخانه در نزدیکی بندرچارک باعث مسدود شدن جاده بندرچارک - بندرلنگه شده است.

علیرضا صفا ایسنی افزود: پس از فروکش کردن طغیان رودخانه امکان تردد خودروها برقرار می شود.

وی بیان داشت: براساس اطلاعات رسیده از شرکت توزیع نیروی برق بندرلنگه، وزش باد شدید نیز باعث شکستگی و سقوط تیرهای برق و قطع روشنایی پنج روستا در بخش مرکزی شده است. 

سرپرست فرمانداری بستک نیز اعلام کرد: از عصر امروز طغیان رودخانه در 40 کیلومتری جاده بستک در محدوده پل انوه باعث مسدود شدن جاده بستک- لارشده است.

شمس الدین حسینی قتالی بیان داشت: جاده جایگزین محور جناح - کهتویه -کمشک با رعایت عبور ایمنی و احتیاط کامل امکان پذیر است.

به گفته وی راه روستای پای تاوه به شهر جناح نیز از عصر امروز به دلیل شدت بارش و طغیان رودخانه قطع است.

به دنبال شدت فعالیت سامانه بارش زای مذکور و بارش شدید باران و وزش باد، بنادر مسافری بندرعباس، قشم و هرمز عصر امروز تعطیل شدند.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، فعالیت این سامانه تا عصر روز دوشنبه پنجم آذرماه ادامه دارد.

شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری و بستک در 220 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

پلیس درباره لغزندگی راه‌های خراسان جنوبی هشدار داد

جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص آغاز بارندگی ها از امشب (یکشنبه) کاهش دمای هوا، تشکیل مه و احتمال بارش تگرگ در ارتفاعات و احتمال لغزندگی محورها رانندگی به نکات ایمنی توجه کنند.

سرهنگ حسین نیک مرد یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: توصیه می شود رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی به خصوص رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی با وسیله نقلیه جلویی را مد نظر قرار دهند و از سرعت و سبقت غیرمجاز و ترمزهای ناگهانی خودداری کنند. 

وی با تاکید بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی افزود: لازم است رانندگان نسبت به سالم بودن بخاری خودرو، برف پاکن ها و سیستم روشنایی وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز گذشته گفته بود: نقشه های پیش یابی هواشناسی نشانگر نفوذ تدریجی امواج ناپایدار از روز (شنبه) تا اواسط هفته جاری است که سبب بارش پراکنده باران در استان می شود.

جواد نخعی افزود: نفوذ تدریجی این امواج، افزایش سرعت باد، گرد و خاک و افزایش ابر را به دنبال خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین