کد خبر: ۵۵۸۹۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

کنایه ترامپ به ماکرون به دلیل اعتراضات فرانسوی‌ها

رئیس جمهوری آمریکا درباره اعتراضات گسترده اخیر در فرانسه علیه دولت امانوئل ماکرون اظهارنظر و همزمان تلاش کرده تا فشارها را بر رئیس جمهوری فرانسه به منظور حل مناقشات مربوط به تجارت و بودجه نظامی افزایش دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در اظهارنظرهای اخیرش در توئیتر نشان داد که برگزاری تظاهرات اعتراضی اخیر در فرانسه علیه دولت امانوئل ماکرون را زیر نظر داشته است و در  عین حال از نشان دادن همبستگی با ماکرون که اخیرا روابطش با او سرد شده، خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،  ترامپ گفت: اعتراضات گسترده و خشونت آمیز در فرانسه این را به حساب نمی‌آورد که اتحادیه اروپا در تجارت یا در خصوص پرداخت پول معقول و منصفانه برای حمایت نظامی عظیم ما چقدر با ما بدرفتاری کرد. هر دوی این مسائل باید به زودی چاره شوند.

این در حالی است که روز شنبه حدود ۱۳۰ نفر در جریان اعتراضات سراسری در فرانسه بازداشت و ۲۴ تن نیز مجروح شدند. از میان این مجروحان پنج نفر افسر پلیس بودند.

این معترضان که جنبشی تحت عنوان "جلیقه زردها" به راه انداخته‌اند عمدتا متعلق به مناطق روستایی بوده و بابت اجرای سیاست‌های نخبگان خشمگین هستند که به گفته آنها به نگرانی‌هایشان بی‌توجه هستند.

یک سری از اظهارات آنها مشابه با شعارهایی است که دونالد ترامپ از جمله در زمینه "عظمت بخشی دوباره به آمریکا" و همین طور محکوم کردن "باتلاق" در واشنگتن مطرح کرده است.

در هفته‌های اخیر روابط ترامپ و ماکرون که زمانی گرم بود به سردی کشیده شده و رئیس جمهوری آمریکا از همتای فرانسوی خود در خصوص همه چیز اعم از ایده ارتش اروپایی تا تداوم حمایت وی از توافق هسته‌ای ا ایران انتقاد کرده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین