کد خبر: ۵۵۹۰۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶

خودکشی دسته‌جمعی ۱۴۵ نهنگ در نیوزیلند+عکس

لاشه ۱۴۵ نهنگ در ساحل جزیره‌ای دور افتاده در نیوزیلند پیدا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
مقام‌های نیوزیلند روز دوشنبه ۵ آذر با اعلام این خبر گفتند که لاشه این حیوانات بزرگ‌پیکر که از گونه «نهنگ خلبان» هستند، در طول روزهای شنبه و یکشنبه در ساحل این جزیره به گل نشسته و انباشته شده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ یک گردشگر که در این جزیره اردو زده بود، متوجه مرگ نهنگ‌ها شده و مقام‌های دولتی را خبر کرده بود.

بنا به اعلام وزارت محیط زیست نیوزیلند، این نهنگ‌ها در قالب دو گله جداگانه به ساحل جزیره استوارت واقع در ۳۰ کیلومتری جزیره جنوبی این کشور رسیده و در فاصله دو کیلومتری همدیگر قرار گرفته‌اند. کارشناسان بر این باورند که حدود نیمی از این نهنگ‌ها وقتی در ساحل به گل نشستند هنوز زنده بوده‌اند.

خودکشی دسته‌جمعی ۱۴۵ نهنگ در نیوزیلند+عکس

رن لیپنز، مسئول عملیات حفاظت از محیط زیست منطقه استوارت گفته است مأموران مجبور شدند نهنگ‌هایی را که زنده بودند بکشند، زیرا آنها در شرایط بدی در حال جان کندن بودند و بازگرداندن‌شان به اقیانوس در آن وضعیت مقدور نبود. به گفته او این تصمیم «دردناک» است، اما چاره دیگری وجود نداشته است.

نیوزیلند همواره شاهد بیشترین موارد خودکشی جمعی نهنگ‌ها در جهان بوده، پدیده طبیعی شگفت‌انگیزی که دلیل آن هنوز برای زیست‌شناسان روشن نشده است. مقام‌های رسمی نیوزیلند می‌گویند همه ساله به طور میانگین ۸۵ مورد از خودکشی نهنگ‌ها در این کشور مشاهده می‌شود.

تاکنون فرضیه‌های زیادی برای توجیه خودکشی نهنگ‌ها و دلفین‌ها مطرح شده است که بیماری، اشتباه در مسیریابی، عوارض زمین‌شناختی، جزر و مد ناگهانی، تعقیب از سوی یک حیوان شکارچی یا تغییرات شدید و سریع آب و هوا از آن جمله است.

روز یکشنبه همچنین در ۱۵۰ کیلومتری غرب جزیره شمالی نیوزیلند ده نهنگ دیگر از نوع «نهنگ قاتل کوتوله» یافت شد که دو تا از آنها مرده بودند و تلاش برای بازگرداندن ۸ نهنگ زنده به اقیانوس ادامه دارد. کاشناسان می‌گویند احتمالا این دو رویداد ربطی به هم ندارند.

در سال گذشته حدود ۳۰۰ نهنگ در ساحل دماغه شمال غربی جزیره جنوبی نیوزیلند دست به خودکشی دسته‌جمعی زدند. این یکی از بزرگ‌ترین موارد خودکشی نهنگ‌هاست که در نیوزیلند به ثبت رسیده است.

منبع: یورونیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
0
0
احتمالا اصوات منتشر شده ازدستگاه سونار کشتی ها وزیر دریایی هاکه موجب آسیب سیستمهای شنوایی وردیابی این جانداران دریایی می شود ویا تعقیب توسط گله نهنگهای قاتل و....می تواند علت این این به خشکی زدگی باشد.
حسن
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
0
0
عزیز من در اینجا ترجمه Pilot whale نهنگ خلبان نیست بلکه به معنای نهنگ راهنما است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین