کد خبر: ۵۵۹۰۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

ترکیه هویت همدست محلی سر به نیست کردن جسد خاشقجی را فاش کرد

دادستان کل ترکیه در استانبول اعلام کرد، بررسی اطلاعات مشخص می‌کند شهروند سعودی به نام "محمد احمد الفوزان" به مظنونان قتل جمال خاشقجی در سر به نیست کردن جسد این روزنامه‌نگار سعودی کمک کرده و تیم تحقیق و تفحص دو ویلای متعلق به الفوزان را در استان یالوا شناسایی کرده‌ است.
آفتاب‌‌نیوز :
دادستان کل ترکیه اظهار کرد، "منصور عثمان ابا حسین" یکی از ۱۵ مظنون به قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی یک روز قبل از کشته شدن جمال خاشقجی با الفوزان در یکی از دو ویلایی که در روستای سامانلی در استان یالوا در جنوب استانبول واقع و مورد تفتیش قرار گرفته است، تماس برقرار کرده بود.

الجزیره به نقل از بیانیه دادستانی کل ترکیه گزارش داد، الفوزان تاجر سعودی مقیم ترکیه در سر به نیست کردن جسد خاشقجی بعد از کشتن و مثله کردن جسدش توسط تیم سعودی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول در تاریخ دوم اکتبر دست داشته است.

دادستان کل ترکیه ضمن فاش کردن هویت این همدست محلی که با تیم ترور همکاری داشته آورده است، تیم ترور با او برای رهایی از شر جسد خاشقجی هماهنگ کرده بود.

این افشاگری دو عنصر از عناصر روایت مقامات سعودی را درباره قتل خاشقجی زیر سوال می‌برد، اول اینکه جوخه مرگ به نیت قتل خاشقجی به استانبول آمده بود و دوم اینکه همدست محلی آنطور که ریاض مدعی شده بود ترکیه‌ای نبوده بلکه تابعیت سعودی داشته است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز گزارش داد، ادعاهایی وجود دارند مبنی بر اینکه الفوزان بعد از تماس با مظنونان ترکیه را ترک کرده و تقریبا از دو ماه پیش بازنگشته است.

الجزیره نیز در ادامه آورده است، تفتیش دو ویلای متعلق به الفوزان همچنان ادامه دارد و تیم تحقیقات جنایی به دنبال سرنخ‌های جدید است. تیم تحقیقات و پلیس و نیروهای ژاندارمری تدابیر امنیتی گسترده‌ای را در اطراف این دو ویلا لحاظ کرده‌اند و نیروهای پلیس و اطفاء حریق در حال جستجوی مکان با مشارکت سگ‌های آموزش دیده و پهپاد هستند و یک چاه نزدیک به باغ یکی از ویلاها را تفتیش کرده‌اند.

منابع امنیتی ترکیه پیشتر گفته بودند، مناطقی در شهر یالوا مکان‌های احتمالی برای سر به نیست کردن جسد خاشقجی هستند.

از دیگر سو، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اظهار کرد، آنکارا در صورت آغاز تحقیقات بین‌المللی درباره پرونده خاشقجی به طور کامل همکاری خواهد کرد و درخواست‌ها برای انجام تحقیقات بین‌المللی به دلیل پیدا نشدن پاسخ‌هایی برای سوال‌های مهم از جمله اینکه آمر قتل چه کسی بوده، افزایش یافته است.

وی افزود: تحقیقات ترکیه در این پرونده به شدت ادامه دارد و من از دادستانی کل می‌خواهم اطلاعات این پرونده را ارائه کند چراکه متهمان بازداشت شده در قبضه مقامات سعودی هستند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین