کد خبر: ۵۵۹۰۹۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸

مسیری به سوی آینده روشن!

از همان ابتدای مسئولیت در وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات، فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت جوان گرایی در عرصه های مختلف را چراغ راه خود قرار دادیم. باید باور کنیم که جوانان راهگشای مسائل و موتور محرکه پیشرفت هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در یادداشتی نوشت: همزمان با آخرین روز از مهلت اجرای «قانون منع به کارگیری بازنشستگان»، میزبان مهندس غرضی، وزیر سابق ارتباطات و جمعی از مدیران پیشکسوت و بازنشسته بودیم تا با استفاده از تجربیات ارزنده آنان و سایر پیشکسوتان این حوزه پلی از گذشته به اکنون بزنیم و راهی مطمئن برای آینده ی درخشان کشور عزیزمان بسازیم.

از همان ابتدای مسئولیت در وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات، فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت جوان گرایی در عرصه های مختلف را چراغ راه خود قرار دادیم. باید باور کنیم که جوانان راهگشای مسائل و موتور محرکه پیشرفت هستند. البته این به معنای عدم بهره گیری از نعمت تجربیات گذشتگان نیست؛ بلکه جوان گرایی زمانی در افق پیشرفت معنا می یابد که علاوه بر استفاده از توان، انگیزه و علم روز جوانان بتوانیم عصاره اندوخته های گذشتگان در سالیان متمادی را نیز به کار ببریم.

از این جهت با ابتکاری نو، پروژه تدوین «تاریخ شفاهی» وزارتخانه را آغاز کردیم تا پای صحبت بزرگان، پیشکسوتان و وزرای سابق این حوزه بنشینیم و تجربیات گذشته و فوت و فن های دوران مدیریت آنها را به کار گیریم. از اینکه چگونه سختی ها و روزهای تلخ و شیرین دفاع مقدس را پشت سر گذاشتند اما هیچ گاه راه روشن تحقیق و توسعه علم و فن آوری را متوقف نگذاشتند، اینکه چگونه در مقابل ناملایمات سر خم نکردند. از اینکه در همان زمان هم اشخاصی بودند که از رشد فن آوری و سهولت ارتباطات بیمناک و نگران می شدند و گاه به مقابله بر می خواستند. و چقدر این تاریخچه تکامل ارتباطات در کشور از تلفن های اولیه تا تلفن های همراه هوشمند امروزه و چالش ها و فرصت هایش دلنشین است. و حال این جا هستیم: در عصر دیجیتال و گسترش شبکه جهانی اینترنت و فضای مجازی و البته باز همان بیم و امید ها از نوعی دیگر؛ که می توانیم با همدلی و همفکری آن ها را نیز پشت سر بگذاریم. اگرچه بدخواهان نظام، کوردلانه و از روی دشمنی خیال می کنند که تحریم ها می توانند مانعی در مسیر ما بشوند اما تا به حال به حول و قوه الهی و به برکت وجود رهبری فرزانه و جوانان گرانقدرمان نگذاشته ایم که ذره ای تحریم ها خللی ایجاد کنند و از این پس هم نخواهیم گذاشت.

اما لازمه این امر، تغییر در نگاه و شیوه های مدیریتی متناسب با نیاز های فعلی کشور می باشد. از این جهت، همه امیدوار شده‌ایم که با اجرای قانون و همدلی و همزبانی مدیران سابق و فعلی بتوانیم آینده روشنی که انتظارش را داریم را محقق نمائیم. این یک خیال نیست و بلکه واقعیتی است که حتی دشمنان قسم خورده ما هم به آن معترفند، آری همین طور است: ما می توانیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین