کد خبر: ۵۵۹۱۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

چرا حکم شهردار منتخب تهران تائید نمی‎شود؟

امروز اخبار ضد و نقیضی از وضعیت حکم شهردار تهران در رسانه‎ها منتشر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
یک خبرگزاری که خبر صدور حکم شهرداری تهران برای حناچی را منتشر کرده بود لحظاتی پس از انتشار آن را از خروجی خود حذف کرد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ زهرا نژادبهرام، عضو هیات رییسه شورای شهر به خبرگزاری تسنیم گفته است: آخرین وضعیتی که ما از وزیر کشور جویا شده‌ایم این است که آقای وزیر اعلام کرده‌اند که در حال حاضر نمی‌توان حکم زد و البته به این موضوع هم اشاره کرده‌اند که باید ابهامات در این بخش مرتفع شود و به محض اینکه این ابهامات برطرف شود حکم صادر می‌شود.

چرا حکم شهردار منتخب تهران تائید نمی‎شود؟

یکی از اعضای شورای شهر تهران که در صفحه توییتر خود پیروز حناچی را از امروز شهردار تهران عنوان کرده بود، در تماس با خبرگزاری ایلنا گفته است: ادمین توییتر در انتشار این خبر مرتکب اشتباه شده است. هنوز در پاسخ وزارت کشور نسبت به صدور حکم پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران ابهاماتی وجود دارد و هنوز این حکم صادر نشده است. متاسفانه ادمین توییتر در انتشار این خبر مرتکب اشتباه شده است.

دقایقی پیش در اکانت توییتر الهام فخاری (عضو شورای اسلامی شهر تهران) این خبر منتشر شد: پیروز حناچی از امروز شهردار تهران است.

نامه وزارت اطلاعات به وزارت کشور چند پهلو است

همچنین حسن خلیل آبادی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نامه وزارت اطلاعات به وزارت کشور چند پهلو است و کفایت نمی‌کند، گفت: هیئت رئیسه شورا قرار است هرچه سریعتر وضعیت حکم شهردار منتخب را تعیین تکلیف کنند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به توئیت الهام فخاری که مبنی بر شهردار شدن حناچی از امروز بود، گفت: برای صدور حکم شهردار باید ابلاغ بیاید چنین چیزی صحت ندارد و هنوز وضعیت آقای حناچی مشخص نیست. در صورتی که حکم حناچی صادر نشود و شورای شهر بر انتخاب خود اصرار داشته باشند موضوع به هیئت حل اختلاف می‌رود.

سرپرست شهرداری تهران با پیوستن به کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو، از مدیران شهرداری نیز خواست یک روز در هفته از وسیله حمل ونقل شخصی استفاده نکنند.

چرا حکم شهردار منتخب تهران تائید نمی‎شود؟

عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: شاید بتوان لابی‌هایی با وزارت اطلاعات، وزارت کشور و سایر مراجع انجام داد. وزارت کشور دیروز به شورای شهر این جواب را داده که به دلیل عدم کفایت نامه وزارت اطلاعات نمی‌تواند حکم حناچی را به عنوان شهردار تهران صادر کند. نامه وزارت اطلاعات قطعیتی ندارد که وزارت کشور بتواند حکم را صادر کند.

وجود ابهامات در پاسخ وزارت اطلاعات به وزارت کشور

محمود میرلوحی درخصوص آخرین وضعیت شهردار منتخب تهران و صدور حکم او گفت: در پاسخ وزارت اطلاعات به وزارت کشور ابهاماتی وجود داشت و به همین دلیل حکم هنوز صادر نشده است.

عضو شورای شهر تهران در گفتگو با ایلنا، درباره آخرین وضعیت صدور حکم پیروز حناچی، شهردار منتخب تهران اظهار کرد: در پاسخ وزارت اطلاعات به وزارت کشور ابهاماتی وجود داشت و به همین دلیل حکم آقای حناچی هنوز صادر نشده است.

محمود میرلوحی ادامه داد: ما در جلسه‌ای که اکنون درحال برگزاری است در این خصوص تبادل نظر می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد ابهامات را برطرف کنیم.

وی افزود: به هر حال اکنون آقای حناچی به عنوان سرپرست شهرداری تهران درحال کار هستند و از بابت تاخیر در صدور حکم نگرانی وجود ندارد.

میرلوحی درباره اینکه چه ابهاماتی در پاسخ وزارت اطلاعات وجود داشته است، گفت: بهتر است هریک از ما در این مورد صحبت نکنیم و آقایان هاشمی و اعطا به این سوال پاسخ دهند.

محسن هاشمی: هنوز از وزارت کشور برای حناچی حکمی صادر نشده

رییس شورای شهر نیز گفت: هنوز از وزارت کشور برای شهردار شدن آقای حناچی حکمی صادر نشده است. محسن هاشمی ادامه داد: برخی از سایت ها خبر شهردارشدن آقای حناچی را انتشار دادند که من این خبر را تکذیب می کنم.

رییس شورای شهر تهران ­در گفتگو با خبرگزاری صداو سیما گفت: هنوز از وزارت کشور برای شهردار شدن آقای حناچی حکمی صادر نشده است.

محسن هاشمی ادامه داد: برخی از سایت ها خبر شهردارشدن آقای حناچی را انتشار دادند که من این خبر را تکذیب می کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
0
0
واقعا براي اين كشور با اين نحوه اداره بايد به خدا پناه برد.....
يعني مراجع صلالحيتدار قبل از تصميم گيري شورا نمي تونن اظهار نظر كنند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین