کد خبر: ۵۵۹۲۰۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲

تأکید السیسی و بن سلمان برادامه محاصره قطر و مقابله با ایران

ولی‌عهد سعودی در دیدار با رئیس‌جمهور مصر در قاهره، بر لزوم گسترش روابط دو طرف و همچنین مقابله با ایران تأکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
«محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی که شب گذشته وارد قاهره شده بود، امروز (سه‌شنبه) با عبدالفتاح السیسی دیدار کرد.

به گزارش العربیه، در این دیدار که در کاخ «الاتحادیه» قاهره صورت گرفت، دو طرف بر لزوم اجرای توافقات میان دو کشور تأکید کردند.

طبق این گزارش، همچنین دو طرف بر مقابله با ایران و آن‌چه «دخالت‌های ایران در منطقه» ادعا شد، تأکید کردند.

السیسی در این دیدار، با ارسال پیام شفاهی به پادشاه سعودی، ضمن تأکید بر امنیت کشورهای عربی خلیج فارس، از اقدامات عربستان در رابطه با پرونده جمال خاشقچی، تقدیر کرد.

موضوع قطر نیز از دیگر موضوعات مهم میان طرفین بود و رئیس‌جمهور مصر و ولی‌عهد سعودی بر شروط وضع شده برای پایان محاصره قطر تأکید و اعلام کردند که تا زمان برآورده شدن این شروط، محاصره ادامه خواهد داشت.

به گزارش این شبکه سعودی، در این دیدار ضمن بررسی مسائل منطقه‌ای، در خصوص چندین پرونده اقتصادی میان دو کشور بحث و گفت‌و‌گو شد و همچنین دو طرف اعلام کردند که باید کشورهای عربی سرمایه‌گذاری بیشتری در آفریقا انجام دهند.

ولی‌عهد سعودی عصر امروز، قاهره را ترک کرد تا راهی تونس شود. تونسی که این روزها صحنه تظاهرات علیه بن سلمان است و انجمن‌ها و نهادهای بسیاری در مخالفت با سفر وی، اعلام موضع کرده‌اند. علاوه بر شب گذشته که خیابان‌های تونس شاهد تظاهرات ضد سعودی بود؛ عصر امروز نیز شمار زیادی از مردم تونس در خیابان الحبیب بورقیبه واقع در مرکز پایتخت این کشور تجمع کرده و در محکومیت سفر بن سلمان به کشورشان شعار دادند.

فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین