کد خبر: ۵۵۹۲۶۱
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸

ولیعهد عربستان با وجود اعتراضات مردمی وارد تونس شد

«محمد بن سلمان » ولیعهد عربستان با وجود مخالفت گسترده مردمی در تونس، سه شنبه شب وارد پایتخت این کشور شد.
آفتاب‌‌نیوز :
رسانه های عربی اعلام کرده اند دیدار بن سلمان از تونس چند ساعت بیشتر طول نمی کشد.
تارنمای «شمس اف ام » تونس نیز در این خصوص نوشت، «الباجی قاید السبسی » رئیس جمهوری تونس و شماری دیگر از مقام های این کشور به استقبال بن سلمان در فرودگاه رفتند.
بن سلمان پیش از این از امارات، بحرین و مصر دیدار کرده بود.

طی روزهای گذشته شمار زیادی از احزاب و گروه های سیاسی و فعالان حقوق بشری در تونس با برگزاری تجمع و راهپیمایی، خواستار جلوگیری از ورود بن سلمان به کشورشان شده بودند.
اتحادیه ملی روزنامه نگاران تونس روز جمعه در نامه ای سر گشاده برای« الباجی قاید السبسی »رئیس جمهوری این کشور، « محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان را دشمن آزادی بیان و خطری برای صلح و امنیت در منطقه و جهان دانست و موافقت با دیدار او از تونس را شدیدا محکوم کرد.

گروهی از وکلای دادگستری تونسی موسوم به گروه 50 وکیل نیز مخالفت خود را با این دیدار اعلام و تاکید کردند برای جلوگیری از ورود او شکایتی در دادگاه ثبت می کنند.
روز سه شنبه نیز شمار زیادی از تونسی ها در خیابان «الحبیب بورقیبه » واقع در مرکز پایتخت این کشور راهپیمایی برگزار کرده و شعارهایی ضد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سر دادند.آن ها شعارهایی مانند «تونس فروشی نیست » و «مردم خواستار اخراج بن سلمان هستند» و «مردم خواستار جرم تلقی شدن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند» سر دادند.
ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین