کد خبر: ۵۵۹۳۶۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

ضربه سنگین چین به خودروسازان آمریکایی

جنگ تجاری میان چین و آمریکا باعث شد که در ماه گذشته میلادی فقط تعداد ۲۱۱ خودرو آمریکایی در چین فروخته شود و مزیت رقابتی بودن خودروهای آمریکایی به دلیل افزایش تعرفه از بین رفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
مرجع خودروسازی چین اعلام کرد: به دلیل اعمال تعرفه های مقابله ای پکن در برابر افزایش تعرفه ها از سوی دولت ترامپ، فروش خودروهای تسلا در چین با کاهش قابل توجهی روبرو شده است.

بر همین اساس، سهم فروش خودروهای تسلا در ماه گذشته میلادی یعنی اکتبر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد کاهش نشان می دهد. همچنین انجمن خودرو سواری چین اعلام کرد؛ خودروسازان آمریکایی در ماه گذشته میلادی فقط ۲۱۱ دستگاه خودرو درچین فروختند.

در ماه اکتبر، تسلا اعلام کرد که افزایش تعرفه بر روی واردات خودرو ضربه سختی را به این شرکت وارد کرده و تاثیر بر روی عملکرد رقابتی آن در چین گذاشته است. شرکت تسلا در حال بازگرداندن تمام خودروهای خود از چین است.

دولت چین تعرفه واردات خودروهای آمریکایی را در پاسخ به اقدامات افزایش تعرفه ای واشنگتن به ۴۰ درصد افزایش داده است. ماه گذشته، تسلا برنامه ای را برای کاهش قیمت خودروهای برقی خود در بازار چین بین ۱۲ تا ۲۶ درصد با توجه به مدل های مختلف آنها اعلام کرد. این اقدام باعث می شود که خودروهای تسلا با توجه به افزایش تعرفه واردات رقابتی تر شوند. در اوایل ماه جاری میلادی، تسلا به دنبال ساخت یک شرکت در چین بود تا هفته ای ۳ هزار خودروهای سواری تولید کند.

بر پایه این گزارش، اختلاف تجاری میان پکن و واشنگتن در اوایل ماه جولای بعداز وضع تعرفه های اضافی ۲۵ درصدی دولت ترامپ بر روی ۳۴ میلیارد دلار از کالاهای چینی کلید خورد و بعد از آن هم مقامات چینی به مقابله به مثل پرداختند و در نوبت بعد ترامپ ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی چین را مشمول تعرفه اضافی کرد و بعداز آن هم پکن ۶۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی آمریکایی را مشمول تعرفه اضافی کرد.
خبرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین