کد خبر: ۵۵۹۴۹۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰

انهدام ۱۴ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در آذربایجان‌شرقی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی از انهدام ۱۴ باند قاچاق، تهیه و توزیع مواد مخدر طی هفت ماه گذشته در استان خبر داد و گفت: طی این هفت ماه هیچ کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در استان کشف نشده است و طرح پاک‌سازی در ۵۰۷ نقطه استان انجام شده که در این طرح حدود ۳۵۴۹ نفر از مناطق آلوده جمع‌آوری شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
«بهروز مهدوی» در جلسه مبارزه با مواد مخدر، با بیان این‌که ۲۷۸ مرکز ترک اعتیاد و بازپروری معتادان در استان مستقر است، اظهار کرد: در استان ۲۲۹ مرکز سرپایی ترک اعتیاد، ۲۶ مرکز میان اقامتی، ۷ مرکز اقامتی در زندان‌های استان، یک مرکز تی‌سی و سه شیلتر وجود دارد که تاکنون حدود ۷۰ هزار نفر به این مراکز مراجعه کردند و امسال ۱۷۶۱ نفر زن به این مراکز مراجعه کردند.

وی افزود: طی هشت ماه گذشته، حدود ۱۹۷۲ معتاد برای درمان در مرکز ماده ۱۶ تبریز به‌صورت گردشی پذیرش شده‌اند و هم‌اکنون ۵۰۰ نفر در این مرکز تحت درمان قرار دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی با اشاره به آمار دستگیرشدگان و افراد ارجاع شده به مراکز اقامتی خارج از مرکز ماده ۱۶، گفت: امسال حدود ۸۲۹۱ نفر در مراکز ترک اعتیاد استان تحت درمان قرار گرفته‌اند.

مهدوی با اشاره به آمار استخراج شده در خصوص اشتغال افراد تحت‌درمان در مراکز ترک اعتیاد استان، افزود:  با توجه به وضعیت اشتغال افراد مراجعه‌کننده به مراکز درمان، ۰.۶ درصد افراد دارای درآمد بدون کار، ۳ درصد کارافتاده و نیم درصد نیز محصل، دانشجو و سرباز بوده است.

وی با اشاره به تحصیلات افراد مراجعه‌کننده به مراکز تحت درمان، گفت: ۷.۵ درصد افراد بی‌سواد، ۲۸ درصد دارای تحصیلات ابتدایی، ۳۱ درصد دارای تحصیلات راهنمایی، ۶ درصد دبیرستان و  ۶ درصد نیز دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که طی هفت ماه امسال، ۱۲۷۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط نیروی انتظامی، مرزبانی و اداره‌ی اطلاعات در استان کشف شده است، گفت: کشف مواد مخدر در استان نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد رشد داشته‌ و شمار دستگیرشدگان نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است. 

مهدوی با اشاره به آمار متوفیان ناشی از مصرف مواد مخدر طی هفت ماه گذشته، یادآور شد: طی امسال دو مورد زن و ۴۶ نفر زن بر اثر سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد به ۴۰۷ هزار و ۵۰۰ نفر ارائه شده است، یادآور شد: طی هفت ماه گذشته، ۱۹ هزار و ۲۵۰ نفر در ۸۷ همایش مربوط به پیشگیری از اعتیاد شرکت کردند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین