کد خبر: ۵۵۹۶۷۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳

کانادا مظنونان قتل خاشقچی را مجازات می‎کند

کانادا از اعمال مجازات هایی علیه 17سعودی مظنون به دست داشتن در قتل روزنامه نگار منتقد عربستانی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 وزارت امور خارجه کانادا اعلام کرد که این کشور مجازات هایی را علیه 17سعودی مظنون به دست داشتن در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه اعمال می کند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، در بیانیه وزارت خارجه کانادا آمده است که مجازات ها افرادی را هدف قرار می دهد که از نظر این کشور مسئول قتل خاشقچی و یا همدست عاملان قتل وی بوده اند.
وزارت خارجه کاناد خاطرنشان کرد: تمامی سپرده های این 17 نفر در کانادا بلوکه می شود و بر اساس قانون مهاجرت و حمایت از پناهجویان کانادا، این افراد در فهرست عناصر نامطلوب قرار خواهند گرفت.

روزنامه نگار منتقد آل سعود روز 2 اکتبر (10 مهر) برای طی مراحل ثبت ازدواج با 'خدیجه چنگیز' نامزد ترکیه ای خود، به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد، اما پس از ورود به کنسولگری ناپدید شد. 

حکومت آل سعود پس از 18 روز انکار، در پی فشار بین المللی با صدور بیانیه ای به قتل او در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول اعتراف و اعلام کرد که در ارتباط با پرونده قتل او، 18 نفر از جمله 15 مامور تیم ترور اعزامی از ریاض دستگیر شده اند. 

همه مدارک و شواهد نشان می دهد که 15 مامور از نزدیکان بن سلمان ولیعهد سعودی که از طرف او به استانبول اعزام شده بودند، عامل قتل خاشقچی و نابود کردن جنازه وی هستند و بر این اساس، دولت ترکیه خواستار استرداد این افراد برای محاکمه در استانبول است.

منبع: ایرنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین