کد خبر: ۵۵۹۷۱۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵

رسوایی در دوی نیمه ماراتن چین

شکار تقریبا 250 دونده در رقابت های «دوی نیمه ماراتن شنژن» چین توسط دوربین های مدار بسته ترافیکی که برای کم کردن مسیر مسابقه به اندازه 3 کیلومتر، از راه های میانبر استفاده کردند، رسوایی به بار آورد.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری «شینهوا» چین روز پنجشنبه با انتشار گزارشی نوشت: سازمان دهندگان رقابت های دوی نیمه ماراتن شنژن در جنوب چین اعلام کردند که چیزی در حدود 258 دونده که اکثر آن ها در حال پیمودن بخشی از مسیر اصلی از طریق میانبرها بودند و توسط دوربین های ترافیکی شکار شدند، به دلیل تقلب با محرومیت مواجه شده اند.

به گزارش آفتاب‎نیوز، برخی از این دوندگان مسافت 21 کیلومتری تعیین شده را با استفاده از میانبرهای موجود به اندازه 2 تا 3 کیلومتر کم کردند؛ تقلبی که محرومیتی 2 ساله برای خاطیان به همراه خواهد داشت.

گزارش ها حاکی از آن است که 18 دونده با «بالاپوش» های تقلبی بازداشت شده و سه تن دیگر به اتهام جا زدن فردی دیگر به جای خود در بخش هایی از مسیر، رسوا شده اند؛ این دوندگان با محرومیت های سنگین تری شامل محرومیت مادام العمر مواجه هستند.

سازمان دهندگان این رقابت که در چهارمین شهر پرجمعیت کشور چین برگزار شد، با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن این حرکت فریبکارانه اعلام کردند: عمیقا به خاطر تخطی های رخ داده در جریان این تورنمنت متاسفیم؛ دوی ماراتن تنها یک ورزش نیست بلکه نمادی از زندگی است و هر دونده مسئول کارهای خودش است.

ورزش دو به شکلی فزاینده در کشور چین در حال گسترش بوده و محبوبیت یافته است به طوری که بر اساس گزارش اتحادیه ورزش های دوومیدانی چین (CAA) تعداد دوندگان ماراتن و دو جاده ای از 22نفر در سال 2011 به یک هزار و 72 نفر در سال جاری افزایش یافته است.

این در حالی است که به نسبت افزایش محبوبیت، نگرانی ها در خصوص تقلب در این ورزش نیز افزایش یافته است؛ سال گذشته مسئولان و مقامات مسابقات دوی نیمه ماراتن پکن برای جلوگیری از استفاده از بدل توسط برخی از دوندگان، از فناوری تشخیص چهره استفاده کردند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین