کد خبر: ۵۵۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۸۵ - ۲۰:۳۸
محمد نهاوندیان:

اصل 44 با یک جلسه اجرایی نمی‌شود

آفتاب‌‌نیوز : محمد نهاوندیان افزود: نکته مهم آن است که نباید اهداف سیاست های اصل 44 قانون اساسی را به سطح واگذاری سهام شرکتهای دولت تقلیل داد؛ چرا که هدف اصلی این سیاست ها، تغییر اساسی ساختار اقتصاد ایران است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به نگرانی بخش خصوصی از محقق نشدن سیاست اصلاح ساختار شرکت‌ها در جریان واگذاری ها گفت: آن چه در سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی مورد تاکید قرار می گیرد این است که اقتصاد کشور باید «بخش خصوصی محور» شود و این روند علاوه بر مالکیت، شامل مدیریت نیز می شوند؛ چرا که با دست به دست شدن مالکیت سهام، بدون در نظر گرفتن اصلاح مدیریت، هیچ اتفاقی در اقتصاد کشور نخواهد افتاد.

وی افزود: در اجرای این سیاستها، باید تلاش کنیم که مدیریت اقتصادی را به سمتی سوق دهیم که احساس امنیت برای فعالان اقتصادی، افزایش پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی از رایزنی با کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس خبر داد و گفت: قرار است کمیته مشترکی میان اتاق تهران ومجلس شورای اسلامی تشکیل شود تا درجریان رسیدگی به لایحه اصل 44 به دیدگاه‌های کارشناسی بخش خصوصی هم توجه شود.

وی ضمن تاکید بر حضور بخش خصوصی در جریان های تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور گفت: امیدواریم در بررسی هایی که پس از ارایه رسمی این لایحه از سوی دولت به مجلس صورت می گیرد دیدگاه‌های کارشناسی بخش خصوصی و اتاق بازرگانی در نظر گرفته شود و همچنان مشارکت اتاق بازرگانی در روند تصمیم سازی و سیاست گذاری ها ادامه پیدا کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین