کد خبر: ۵۵۹۸۷۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

ناوشکن «سهند» به ناوگان نیروی دریایی ملحق شد+فیلم و عکس

پیشرفته‌ترین ناوشکن بومی خاورمیانه «سهند» با قابلیت تهاجمی و دفاعی دو برابری نسبت به ناوشکن جماران به نیروی دریایی الحاق شد.
آفتاب‌‌نیوز :
صبح امروز و با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، ناوشکن سهند به ناوگان نیروی دریایی ملحق شد.

پیشرفته‌ترین ناوشکن بومی خاورمیانه با نام سهند توسط متخصصان جوان نیروی دریایی طراحی و تولید شد.

در ساخت این ناوشکن که دارای قابلیت‌های فیزیکی و عملیاتی بیشتری نسبت به خواهر خود ناوشکن جماران است، به دانش فنی داخلی نیروی دریایی اتکا شده است.

ناوشکن پیشرفته «سهند» به ناوگان نیروی دریایی ملحق شد+فیلم و عکس

سازه اصلی سهند با ساختاری متفاوت نسبت به جماران با قابلیت رادارگریزی، در بلوک‌های مجزا طراحی و ساخته شده است و حوض خشک شناور به هم متصل و بعد به آب انداخته می‌شود.

قابلیت تهاجمی و تدافعی ناوشکن سهند حدود دو برابر جماران است و بروز رسانی‌های زیادی در ساخت آن انجام شده است.

به‌روزرسانی پرتاب گرهای اژدر، انواع توپ‌های ضدهوایی و ضد سطحی، سامانه موشکی سطح به سطح و سطح به هوا، سامانه دفاع نقطه‌ای، سامانه ضددریایی، قابلیت رادارگریزی، افزایش برد عملیاتی و قابلیت مانورپذیری بالا از جمله سیستم‌های این ناوشکن است.

مزیت دیگر ناوشکن سهند نسبت به جماران افزایش تعداد موتورها است و با دارا بودن ۴ موتور پرقدرت، در انجام مانورهای حرکتی از جماران پیشی گرفته است.

پیشرفته‌ترین ناوشکن بومی خاورمیانه با داشتن سازه بسیار قوی و رادارگریزی و افزایش سطح عرشه پرواز، ضمن این‌که کمتر در تیررس رادارهای دشمن قرار می‌گیرد، قادر است ۱۵۰ روز به همراه شناور پشتیبان در اقیانوس‌های دوردست و آب‌های متلاطم دریانوردی کند.




منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین