کد خبر: ۵۵۹۸۹
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۸۵ - ۲۰:۳۹

وعده تازه برای ارسال بودجه به مجلس

آفتاب‌‌نیوز :  مصطفی پورمحمدی با بیان این که دولت همچنین تصمیم دارد لوایح زمان داری را تصویب و تقدیم مجلس کند، افزود: برای مثال تبصره 13 مربوط به توسعه حمل و نقل عمومی به لایحه زماندار تبدیل و دو فوریت آن نیز در دولت تصویب شده است که تقدیم مجلس خواهد شد.

وی گفت: این لایحه با دوفوریت در جلسه یکشنبه هیئت دولت تصویب و به مجلس تقدیم می شود.

به گفته پورمحمدی، حمل و نقل جاده ای ، مسکن، آب ، برق و موضوعات زیر بنایی از دیگر لوایح زمان داری است که درحال آماده شدن هستند تا همزمان با لایحه بودجه یا پس از آن به مجلس تقدیم شود.

وی تصریح کرد : بدین ترتیب تمام ابعاد قضیه شفاف و روشن می شود.

وزیر کشور در ادامه از كاهش بودجه‌ جاری در لایحه‌ بودجه‌ سال 86 خبر داد و گفت: بر این اساس در بودجه‌ سال آینده در بخش حقوق و دستمزد حداقل افزایش و در سایر بخش‌ها كاهش را خواهیم داشت كه در این زمینه تدبیر در حوزه‌ اجرایی بسیار اهمیت دارد؛ لذا با وضعیتی كه در كشور داریم میزان استفاده از منابع را در مناطق مختلف باید تنظیم كنیم.

وی درباره‌ اظهاراتی كه پیرامون استفاده از اعتبارات تبصره‌ 13 مطرح می‌شود نیز گفت: هیچ‌كس انتظار دریافت اعتبار از این تبصره را نداشته باشد، اعتبارات در نظر گرفته شده در تبصره 13 برای تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده است.

وزیر كشور همچنین در نشست معاونان برنامه‌ریزی استانداری‌ها اعلام كرد: تصمیم‌گیری درباره‌ وضعیت ادغام دفاتر استانی سازمان‌ مدیریت و برنامه‌ریزی در معاونت‌های استانداری‌ها، بعد از تنظیم لایحه‌ بودجه‌ی سال 86 انجام می‌شود.

وی با تأكید بر لزوم توزیع صحیح سرمایه‌ها در همه‌ مناطق كشور به نتایج حاصل از سرشماری اخیر نفوس و مسكن اشاره كرد و گفت: بر اساس نتایج این سرشماری بیشتر شهرها با كاهش جمعیت مواجه هستند.

پورمحمدی با یادآوری این كه مهاجرت ناشی از كمبود امكانات است، به اختصاص 40 درصد جرایم كشور به شهر تهران اشاره كرد و آن را ناشی از مهاجرت‌ها و توزیع‌نشدن صحیح امكانات دانست.

وزیر كشور در ادامه با اعلام این كه سعی می‌كنیم سود تسهیلات بانكی را در سال آینده كاهش دهیم، گفت: این كاهش باید به عنوان یك فرصت برای چرخه‌ اقتصادی و مدیریت به كار بسته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین