کد خبر: ۵۵۹۹۹
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۸۵ - ۲۰:۳۵
آخرین اخبار از بخاری‌های خاموش

گازی که به خانه رواست را صادر نکنید!

آفتاب‌‌نیوز : وی افزود: در سفری که برای بررسی این وضعیت به شهرهای کردستان داشتم با بیمارستان‌هایی که دیگر جایی برای سوزن انداختن نداشتند مواجه شدم، مردم در این شهرها از سرمای شدید هوا رنج می‌بردند و کودکان به شدت بیمار شده بودند، به عبارت دیگر زندگی مردم در این شهرها فلج شده و این مسأله برای هر شخصی قابل لمس بود. 

کریمیان با اشاره به افزایش 45 درصدی مصرف گاز با توجه به کاهش دمای هوای کشور تأکید کرد: دولت باید شرایط بحرانی و خاص را در مصرف کالاهای با اهمیتی همچون گاز که زندگی مردم به آن بستگی دارد در نظر می‌گرفت و بعد به فکر صادرات می‌افتاد. 

نماینده سردشت و پیرانشهر افزود: دولت با بی‌تدبیری خود مشکلات زیادی را برای مردم در مناطق محروم ایجاد کرد. در نامه‌ای به رئیس جمهور به این مسأله اشاره کردم که زمانی کشور باید تصمیم به صادرات بگیرد که تولید مازاد بر مصرف داخلی داشته باشد. 

کریمیان تصریح کرد: مشکل کمبود گاز در حال حاضر به عنوان یک معضل شناخته می‌شود اما در صورت ادامه بی‌توجهی و بی‌تدبیری مسئولان ممکن است این مسأله به بحرانی جدی برای کشور تبدیل شود. 

وی با اعلام اینکه فعلا مشکل مصارف خانگی گاز در سردشت و پیرانشهر حل شده است، گفت: سردی هوای زمستان همچنان ادامه دارد و احتمالا افزایش خواهد یافت، دولت باید مراقب باشند که مشکل قطع گاز درباره دامنگیر کشور نشود. 

کریمیان تأکید کرد: دولت و نمایندگان مجلس باید در بودجه سال آینده توجه بیشتری به مسأله سوخت و انرژی داشته باشند. 
وی در عین حال گفت:‌ فرهنگ مصرف در کشور ما فرهنگ درستی نیست و ما باید برای اصلاح آن تلاش کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین