کد خبر: ۵۶۰۰۱۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶

«جلیقه‌های زرد» به هلند هم رسیدند

رسانه‌ها می‌گوید دامنه اعتراضات اخیر در فرانسه موسوم به «جلیقه‌‌زردها» به هلند رسیده است و ده‌ها نفر در شهرهای این کشور علیه دولت هلند شعار دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
تظاهرات معترضان در فرانسه که به اعتراض‌ «جلیقه‌‌زردها» معروف است، در حال گسترش است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه شامگاه شنبه گزارش داد که این اعتراض‌ها به شهرهای هلند نیز کشیده شده و از ساعاتی پیش معترضان در این کشور به خیابان‌ها آمده‌اند و علیه دولت این کشور شعار داده‌اند.

بر اساس این گزارش، نزدیک به ۲۰۰ نفر از معترضان هلندی در خیابان‌های لاهه، ماستریخت، نی‌میخن، آلکمار، لیوواردن، خرونینگن دست به تظاهرات زده‌اند. پلیس هلند چهار تن از این معترضان را بازداشت کرده است.

تظاهرات‌های اعتراضی در فرانسه  که معترضان هلندی به تاسی از آن به خیابان آمده‌اند از هفدهم نوامبر (۲۶ آبان ماه) در اعتراض به افزایش قیمت سوخت‌های فسیلی آغاز شد.

دامنه این اعتراض‌ها از دیروز از فرانسه فراتر رفت و بروکسل، پایتخت بلژیک نیز شاهد حضور برخی از مردم این کشور در خیابان‌ها شد.

معترضان نام خود را به دلیل جلیقه زردی که برای جلوگیری از جلب توجه و جلوگیری از تصادف استفاده می‌شود، «جلیقه زرد» گذاشتند.

در دو هفته گذشته، گروه معترض موسوم به «جلیقه زردها» خیابان‌ها را در شهرهای مختلف فرانسه مسدود کردند و با این اقدام بدترین ناآرامی‌ها را در طول ۱۸ ماه ریاست‌جمهوری ماکرون رقم زدند.

فقط طی درگیری‌های امروز فرانسه، ۹۰ نفر زخمی شده و ۲۲۴ تن در این ارتباط بازداشت شده‌اند. معترضان یک هتل و ساختمان و بیش از ۱۰ خودرو را به آتش کشیده‌اند.

پلیس فرانسه گفته، ۱۰ هزار نیرو را برای مقابله با تظاهرات جلیقه زردها فراخوانده است.

فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین