کد خبر: ۵۶۰۱۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

رانندگان مینی‌بوس در تهران باز تجمع کردند

شماری از رانندگان مینی بوس های شهری پلاک عمومی روز یکشنبه برای دومین بار طی چند ماه اخیر در اعتراض به آنچه اعمال محدودیت برای ورود به محدوده طرح ترافیک خواندند مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
این افراد مدعی هستند که به محض ورود به محدوده طرح ترافیک جریمه می‌شوند و به علت فعالیت روزانه در نقاط مختلف شهر، مبلغ جریمه هایشان بالاست.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ یکی از این رانندگان گفت: خرید طرح ترافیک بطور آزاد و بدون سهمیه در توان ما نیست.

رانندگان مینی‌بوس در تهران باز تجمع کردند

این افراد اواخر مهرماه امسال نیز در همین مکان تجمع کردند که مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در واکنش به تجمع این رانندگان همان زمان اعلام کرد: این افراد بدون شارژ حساب شهروندی وارد محدوده طرح ترافیک شده بودند.

علی پیر حسینلو گفته بود: شهرداری تهران تا اول تیرماه به رانندگان مینی بوس و اتوبوس مهلت داده بود تردد خود را در سامانه «تهران من» (my.tehran.ir) ثبت و حساب کاربری خود را شارژ کنند که تا آن تاریخ هیچگونه بدهی در حساب این رانندگان با پلاک «ع» لحاظ نشده است.

وی با تاکید بر اینکه تجمع کنندگان تنها در سامانه ثبت نام کرده، اما حساب کاربری خود را شارژ نکرده بودند ادامه داد: باوجود اینکه میزان تعرفه طرح ترافیک سال گذشته مینی بوس ها یک میلیون و اتوبوس ها دو میلیون تومان بود این افراد حساب خود را حتی به اندازه این مبلغ نیز شارژ نکرده و در محدوده تردد کرده بودند. 

وی خاطرنشان کرد: طبق جلسه ای که با حضور کارشناسان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و نماینده رانندگان مینی بوس داشتیم دغدغه این رانندگان مطرح و مقرر شد رانندگان حساب های خود را شارژ کنند تا در روزهای آتی دچار مشکل نشوند؛ البته در این جلسه تصمیم گیری شد مشکلات دیگر آنها در لایحه سال 98 رفع شود. 

محدوده طرح ترافیک، مناطق مرکزی پایتخت را شامل می شود و تنها دارندگان مجوز می توانند وارد آن شوند.

طرح ترافیک امسال متفاوت تر از سال های گذشته از 15 اردیبهشت ماه اجرایی شد؛ در طرح جدید که از روز شنبه تا چهارشنبه هفته از ساعت 6:30 تا 19 اجرا می شود نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک برای هر روز براساس نوع معاینه فنی خودرو و ساعات ورود و خروج محاسبه می شود.

هزینه ورود و خروج خودروها بسته به ساعت های اوج و غیراوج ترافیک متفاوت است و همچنین خودروهای دارای معاینه فنی برتر، از 20 درصد تخفیف برخوردار خواهند شد.

ساعت های قبل از 10 و بعد از 16 به عنوان اوج ترافیک محسوب می شود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین