کد خبر: ۵۶۰۲۱۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵

انفجار مین 2 نفر را در بانه مجروح کرد

انفجار یک قبضه مین برجا مانده از دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس روز یکشنبه 2 نفر را در منطقه «هنگه ژاله» بانه کردستان مجروح و روانه بیمارستان کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
فرماندار بانه با تایید این خبر در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: صبح امروز عبور غیر مجاز 2 نفر از منطقه مرزی هنگه ژاله منجر به انفجار مین و مصدومیت آنها از ناحیه پا شد.

محمد فلاحی با بیان اینکه مصدومان توسط نیروهای فوریت پزشکی بانه برای مداوا به بیمارستان صلاح الدین ایوبی منتقل شدند افزود: افراد مجروح اهل روستای عباس آباد و خوری آباد بخش ننور هستند و با کمک امدادگران در نزدیک ترین بیمارستان محل سکونت بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

هفته پیش نیز منطقه مرزی هنگه ژاله شاهد انفجار مین برجا مانده از دوران جنگ تحمیلی بود که در آن حادثه یک نفر از ناحیه پا مصدوم شد.

با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاکسازی میدان های مین در مناطق بانه، اما همچنان در برخی مناطق مین های به جا مانده قربانی می گیرد. 

تعدادی از مین ها بر اثر فرسایش خاک و بارش باران و برف جابه جا می شود و سالانه باعث قطع عضو یا مرگ اهالی می شود از رفت و آمد غیر مجاز افراد تا چوپانان که به ناچار در منطقه به چرای دام مشغول هستند.

شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین