کد خبر: ۵۶۰۳۳
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۸
غروی: متدینین تحمل نمی‌کنند

هشدار جامعه ‌مدرسین قم به احمدی‌نژاد

آفتاب‌‌نیوز : وی در عین حال خبر داد که نگارش نامه از سوی احمدی‌نژاد به پاپ بندیکت شانزدهم، با واکنش اعتراض‌آمیز علما و روحانیون حوزه علمیه قم مواجه شده است تا جایی که محکومیت این اقدام رئیس جمهور توسط آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، با استقبال اعضای بعثه مراجع عظام در سفر حج مواجه شده بود. 

این اظهارنظر غروی به دنبال انتشار اخباری از اعتراضات و انتقادات علما و روحانیون حوزه‌های علمیه از برخی اقدامات معاونان و اعضای دولت نهم بیان می‌شود که حضور «اسفندیار رحیم مشایی» رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به آنها دامن زد. 

غروی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در این رابطه توضیح داد: اصولا اینگونه مسائل و مسائل مشابهی که در گذشته از سوی این آقا و آقایان دیگر بیان شده و نیز نوع تعامل دولت فعلی با حوزه‌های علمیه و بزرگان، آن شائبه تضعیف جایگاه دولت در میان متدینان، بزرگان حوزه و مراجع عظام تقلید را از حد یک شایعه به صورت یک شائبه جدی در آورده است. 

وی با توصیه به «توجه دولتیان به مسائل مذهبی و دغدغه‌های دینی در انجام سفرها و جلسات خارجی» هشدار داد: «مردم مسلمان و علما و بزرگان حوزه نمی‌توانند تکرار این قبیل مسائل را تحمل کنند». 

سخنگوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به دستور احمدی‌نژاد برای صدور اجازه ورود زنان به استادیوم ورزشی، گفت: این موضوع آنگونه که باید و شاید از سوی علما و بزرگان حوزه پاسخ داده نشد و تکرار این قبیل مسائل از سوی دولت کنونی باید از سوی شخص آقای احمدی‌نژاد جدی گرفته شود. 

غروی نوع تعامل دولت و شخص احمدی‌نژاد با بزرگان حوزه را «نقصی جدی» برای دولت ارزشی دانست و افزود: مطمئن هستم که احمدی‌نژاد یک انسان ارزشی است و به دغدغه‌های مراجع عظام توجه دارد اما آن چیز که در عمل اتفاق می‌افتد زمینه‌ای برای ایجاد فاصله بین دولت و حوزه‌های علمیه و احیای گلایه‌مندی مراجع عظام نسبت به ایشان و دولت ارزشی است. 

وی همچنین در خصوص اعتراض آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی به نامه‌نگاری احمدی‌نژاد با پاپ بندیکت شانزدهم گفت: نظر شخصی من در این رابطه این بود که اعتراض ایشان به حق بوده است. 

سخنگوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که به تازگی از سفر حج بازگشته، تصریح کرد: «در سفر حج هم بسیاری از بزرگان که در بعثه مراجع عظام تقلید حضور داشتند، این موضع‌گیری را پسندیدند». به گفته غروی، این گونه مسائل نشاندهنده این است که رئیس دولت نهم از مشاوران مناسب و خوبی حداقل در این حوزه‌ها برخوردار نیست.

توضیحات غروی درباره مصاحبه فوق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
0
0
با سلام لطفآ بابت تخریب دولت خدمتگذار و ارزشی به دنبال اصلاح خودتان باشید و بدانید که این حرف سخنگو از روی عناد و حسادت است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین