کد خبر: ۵۶۰۴۰۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳

100 هزار دانش آموخته دکترا بیکار هستند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: بیش از 100 هزار دانش آموخته دکترای PHD در کشور بیکار هستند و این در حالی است که سالانه ظرفیت پذیرش و تحصیل سه هزار نفر در این مقطع وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
«احمدرضا پیش بین» روز دوشنبه در آیین تجلیل از دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی لرستان بیان کرد: ایران پس از روسیه و آمریکا سومین کشور به لحاظ حجم بالای دانش آموختگان و مدارک دانشگاهی است.

وی با تاکید بر توجه ویژه به کارایی دانشگاه ها بر اساس منافع کشور، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی از همان ابتدای راه اندازی در راستای دانش سودمند و کارآمد گام برداشته است.
او ادامه داد: از سال های گذشته تاکنون نیز مسایلی همچون کیفیت گرایی، ماموریت گرایی و بالابردن سطح کیفی مهارت ها در این دانشگاه مهم و مورد توجه بوده است.

معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: پیش از این، برخی از مراکز دارای مجوز و اساسنامه نبودند و دامنه فعالیت آنها بسیار گسترده بود و حتی مدرسان مسیر جذب را طی نکرده نبودند اما اکنون محتوا، رشته ها و سایر صلاحیت های مدرسان ساماندهی شده و این نهاد با مشارکت مدرسان و مراکز علمی کاربردی به دانشگاهی نسل چهارم، کارآفرین و پاسخگوی نیازهای جامعه تبدیل می شود.

پیش بین تاکید کرد: رعایت اقتصاد آموزشی در دانشگاه ها بسیار مهم است و نباید با تحصیلات رایگان و بدون مهارت افزایی، قشر دانش آموختگان بیکار تحویل جامعه شود.

وی افزود: این گونه دانشگاه ها نباید مورد حمایت، سرمایه گذاری و بهره مندی از بودجه کلان کشور قرار گیرند و از طرفی دانشگاه مهارت آفرین از حمایت کمتری بهره مند شود چرا که نظام آموزشی باید حداقل وظیفه را در قبال آموزش مهارت ها انجام دهد.

پیش بین گفت: دانش آموختگان علمی کاربردی با سرمایه و تلاش خود مسیر تحصیل را گذرانده اند ولی باید برای توسعه آموزش های مهارتی سرمایه گذاری و نیازها و مشکلات کشور برطرف شود.

او افزود: بیش از 90 درصد آموزش های نظام آموزشی نامطلوب است و باید برنامه ریزی های بیشتری در این راستا انجام شود.

معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه کرد: با موافقت شورای گسترش دانشگاه جامع علمی کاربردی 9 مرکز جدید علمی کاربردی راه اندازی شده است.

پیش بین افزود: شرکت های دانش بنیان علمی کاربردی 500 میلیون ریال تسهیلات از این دانشگاه و 500میلیون ریال نیز از محل معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری دریافت می کنند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین