کد خبر: ۵۶۰۵۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶

استفاده از تبلیغات برای شناساندن برند

در تبلیغات محیطی می بایست بررسی نمود که آیا این نوع خدمات یا محصولات ظرفیت تبلیغات محیطی را دارد یا خبر؟ مثلا یک وب سایت ارائه دهنده ابزار سئو نباید از این نوع از تبلیغات استفاده نماید. چون لازم است پس از دیدن تبلیغ این وب سایت کاربر وارد وب سایت شود، حال آنکه در جاده این امکان به راحتی فراهم نیست!
آفتاب‌‌نیوز :
برند شناسنامه محصولات و یا خدمات یک شرکت است که باعث تمایز یک شرکت از دیگر رقبا می شود. مشتریان و خریداران، محصولات و خدمات یک شرکت را با نام برند آن می شناسند. کیفیت محصولات و یا خدمات یک شرکت در معروفیت و محبوبیتشان بین مردم تاثیر بسیار زیادی دارد. اما ممکن است تا چندین سال و یا دهه طول بکشد تا مردم به خوبی با کیفیت و مرغوبیت کالا و خدمات آشنا شوند. تاثیر ثبت برند در رابطه با معروفیت و محبوبیت زودتر محصولات شرکت بسیار زیاد است. ثبت برند مزیت های زیادی دارد مثلا شرکت ها می توانند بعد از انجام مراحل قانونی ثبت، محصول خود را در سطح بین المللی تبلیغ و عرضه کنند، گرفتن وام، اعطای نمایندگی از دیگر مزیت های ثبت برند برای تولید کنندگان و ارائه دهنده خدمات است. 

اما مهمترین مزیت آن اخذ مجوز تبلیغات به صورت گسترده است. تبلیغات دیجیتالی مانند تبلیغ در وبسایت ها، تبلیغات موبایلی و تلفنی، تبلیغات چاپی، تبلیغات تناوبی مانند روزنامه و مجله ها، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی و انواع دیگری از تبلیغات برای افزایش معروفیت و محبوبیت برندها موثراند ولی در این بین تبلیغات محیطی موثرترین راه تبلیغات به شمار می رود. 

تبلیغات محیطی از آن جهت که جلوی چشم تمام افراد قرار می گیرد، حتی اگر شخص بیننده تبلیغ همان لحظه مشتری نشود، نام برند و محصول معرفی شده در تبلیغ را به یاد خواهد داشت و زمانی که به آن کالا یا خدمات نیاز داشته باشد اولین گزینه همان تبلیغ در ذهنش تداعی می شود. بیشتر افرادی که تبلیغ را می بینند به این فکر می کنند که یک بار جهت امتحان کردن محصول، برای خرید و یا سفارش آن اقدام کنند که البته این کیفیت و نوع ارائه خدمات از طرف شرکت است که باعث می شود آن افراد به مشتری دائم تبدیل شوند و یا دیگر به سراغ آن برند نروند. 

تبلیغات محیطی انواع گوناگون دارند که شامل تابلو تبلیغاتی، پوسترهای دیواری، تبلیغات ترانزیت، تبلیغات در مراکز خرید و ... می شود. در این بین بیلبوردها بیشترین تاثیر را در تبلیغات محیطی دارند. یک بیلبورد در یک خیابان با یک طرای خلاقانه نمی تواند از دید عابرین پیاده و رانندگان مخفی بماند و نادیده گرفته شود. به همین دلیل است که بیشترین بازدید را در میان انواع دیگر تبلیغات محیطی دارد. تبلیغات بیلبوردها باید ساده، طراحی خلاقانه باید مرتبط به نوع محصول و یا خدمات، جملات کوتاه و تا حداکثر 10 کلمه، استفاده از عکس های واقعی محصول و یا عکس های خلاقانه و چشمگیر، رنگ های مناسب در پس زمینه و ویژگی های دیگری که در طراحی بیلبوردها باید رعایت شوند تا بیننده در چند ثانیه جذب آن آگهی شود. علاوه بر طراحی بیلبوردها، انتخاب مکان مناسب برای نصب بیلبورد مهم است. مثلا اگر یک برند فقط در یک شهر خدمات خاصی ارائه می دهد، دلیلی ندارد بیلبورد را در شهر های دیگر نصب کند. بهتر است بیلبورد در نزدیکی محل ارائه دهنده محصولات و یا خدمات نصب شود. مثلا اگر بیلبورد تبلیغ یک کارخانه تولید پشم سنگ در نزدیکی محل کارخانه قرار داشته باشد نسبت به تبلیغ در بزرگ راه ها و جاده ها، مشتریان بیشتر جذب خواهد کرد.

موثر بودن تبلیغات مستلزم کیفیت برند می باشد. اگر تبلیغ اغراق آمیز باشد، مشتری علاوه بر اینکه از خرید خود پشیمان و ناراضی خواه بود، تاثیرات منفی نیز بر اعتبار برند در پی دارد که این خود باعث کاهش محبوبیت برند مربوطه خواهد شد. تبلیغات برندها باید صادقانه باشد. اگر کیفیت محصول و خدمات نسبت به رقبا کمتر است، بهتر است به جای تبلیغات اغراق آمیز و غیر واقعی، کیفیت محصولات افزایش یابد و یا خدمات با روش های مدرن تر و خلاقانه تر نسب به رقبا اجرا شود.

البته در تبلیغات محیطی می بایست بررسی نمود که آیا این نوع خدمات یا محصولات ظرفیت تبلیغات محیطی را دارد یا خبر؟ مثلا یک وب سایت ارائه دهنده ابزار سئو نباید از این نوع از تبلیغات استفاده نماید. چون لازم است پس از دیدن تبلیغ این وب سایت کاربر وارد وب سایت شود، حال آنکه در جاده این امکان به راحتی فراهم نیست!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین