کد خبر: ۵۶۰۵۹۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰

گل؛ دروازه ورود به آسیب های اجتماعی، مشروب و قمار

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گل را دروازه ورود به آسیب‌های اجتماعی، مشروب و قمار دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
زهرا امینی در شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در خصوص برگزاری کمپین گل در استان بیان کرد: امروزه الگوی مصرف از مواد مخدر سنتی به مواد مخدر صنعتی تغییر یافته و دسترسی نیز به این مواد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه مصرف این مواد صنعتی در بین جوانان و نوجوانان افزایش یافته است، بیان کرد: با توجه به شیوع شناسی انجام شده در سال ١٣٩٤ مصرف ماده گل در رده اول مصرف قرار دارد و به  دلیل وجود باورهای غلط مبنی بر عدم اعتیادآوری این ماده، مصرف آن افزایش یافته است.

امینی تصریح کرد: گل دروازه ورود به آسیب های اجتماعی، مشروب و قمار و ... است و یک بار مصرف این ماده نیز وابستگی مغزی و عصبی به همراه دارد. تاکنون پروتکل مقابله ای برای مبارزه با مصرف گل در کشور وجود نداشته است و به همین دلیل آگاهی رسانی در این راستا ضرورت دارد.

وی با اشاره به اجرای کمپین شیشه و گل در استان مرکزی در سال گذشته افزود: به جهت آسیب شناسی انجام شده در این راستا اتاق فکری در خصوص مصرف گل در بهزیستی استان مرکزی تشکیل شده است چراکه باورهای غلط در خصوص اعتیاد آور نبودن این ماده باعث افزایش مصرف شده است و باید این باورهای غلط اصلاح شود و در این راستا همبستگی بین بخشی، موسسات دولتی و غیردولتی،  عملکرد فرابخشی و استفاده از ظرفیت سمن ها و اجتماعی کردن موضوع مقابله با مصرف گل نیاز است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد: در راستای اجرای این کمپین گروه های داوطلب یاریگر بهزیستی خواهند بود و اهدافی همچون ارتقای سلامت روان برای همگان، افزایش نشاط اجتماعی، تغییر سبک زندگی، هم افزایی فعالیت های دستگاه های اجرایی در بحث مقابله با اعتیاد، اجتماعی کردن پیشگیری از اعتیاد را دنبال خواهند کرد. 

امینی کمیته های متشکله در جریان برگزاری این کمپین را شامل کمیته سیاست‌گذاری، اطلاع رسانی و تبلیغات، کمیته تدوین محتوا، کمیته آموزش، کمیته نظارت و ارزیابی دانست و افزود: برگزاری کمپین گل برای مدت یک هفته و در اسفندماه پیش بینی شده است و در این راستا شرح وظایف اجرایی دستگاه های اجرایی تعریف و مشخص شده است تا کمپین امسال بدون نواقص کمپین های گذشته انجام گیرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین