کد خبر: ۵۶۰۷۰۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹

افزایش تلفات جاده‌ای در شمال سیستان و بلوچستان

رییس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: تلفات جاده ای در شمال سیستان و بلوچستان در هفت ماهه امسال 32 درصد افزایش داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ بهروزی افزود: عامل این تلفات را نبود بزرگراه، تجهیزات ترافیکی و عامل انسانی اعلام کرد.

وی بیان کرد: در استان عامل انسانی مانند خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو موجب بیشترین تلفات جاده ای شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز چندی پیش در کمیته ایمنی و حمل و نقل استان گفت: افزایش آمار تصادفات جاده ای طی ماهه اخیر در محورهای مواصلاتی استان نگران کننده است.

باقر کرد بیان کرد: بشترین تلفات در محور های استان به ویژه در جاده های ارتباطی جنوب استان مربوط به خودرو های حامل قاچاق سوخت و انسان است.

وی عدم اصلاحو ایمن سازی جاده های روستایی را یکی دیگر از عوامل ایجاد و افزایش آمار تصادفات عنوان کرد و اظهار کرد: با آسفالت جاده های روستایی سرعت تردد خودرو ها نیز افزایش می یابد که متاسفانه به دلیل غیر مهندسی بودن بسیاری از این محور ها شاهد افزایش تصادفات هستیم.

وی راه های دسترسی غیر استاندارد و عدم سرعت غیر مطمئنه را یکی دیگر از عوامل حادثه ساز در وقوع حوادث عنوان کرد و گفت: بیش از 70 درصد تصادفات در فاصله 50 کیلومتری مبادی ورودی و خروجی به شهر‌ها به وقوع پیوسته است.

وی افزود: فواصل زیاد بین شهرهای استان از یکدیگر موجب افزایش خستگی رانندگان شده و به همین دلیل با افزایش سرعت و شتاب برای رسیدن به مقصد حوادث رانندگی را نیز افزایش داده است.

معاون استاندار افزود: برای کاهش تصادفات به ویژه سواری های مقصر در استان می بایست عبور و مرور این وسایل نقلیه را به ویژه در محور های زاهدان-خاش، خاش-ایرانشهر و ایرانشهر بمپور را ساماندهی و با کنترل بیشتری دنبال کرد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته بر اثر واژگونی یک دستگاه وانت تویوتا در مسیر شهر نیمروز - سفیدابه سه نفر جان باحتند.

رفعت رئیس مرکز فوریت های پزشکی زابل گفت: این حادثه در 10 کیلومتری روستای سفیدابه رخ دا .

پلیس راه علت این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرد.

در تصادفی دیگر نیز روز گذشته در مسیر دلگان به ایرانشهر، 5 نفر کشته شدند.

مسئول اورژانس دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر برخورد پژو حامل سوخت قاچاق با سه دستگاه سواری پژو در مسیر این شهرستان به ایرنشهر پنج کشته و سه زخمی برجا گذاشت.

غلام رسول صدیق پور افزود: علت بروز این حادثه را سرعت زیاد خودروی حامل قاچاق سوخت عنوان کرد.

منیع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین