کد خبر: ۵۶۰۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

دستیار پوتین: به آمریکا برای مذاکره التماس نمی کنیم

دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: روسیه برای مذاکره با آمریکا از این کشور خواهش و التماس نخواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
«یوری اوشاکوف» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: مسکو آماده گفت و گو با واشنگتن است، البته برای تحقق این امر از آمریکا خواهش نخواهد کرد.

وی افزود: با وجود اختلاف نظرهایی که بین روسیه و آمریکا وجود دارد، دوطرف خواهان برقراری ارتباط و گفت و گو هستند؛ گفت و گوهای کوتاه سرپایی کافی نیست و برای حل مسائل دو جانبه به بررسی دقیق و گفت و گوهای وسیع و همه جانبه نیاز است. 

دستیار امور بین الملل پوتین تصریح کرد: دیدار کوتاه پوتین و ترامپ در حاشیه نشست 'جی 20' حدود 10-15 دقیقه به طول انجامید، در این دیدار رئیس جمهوری روسیه به طور مستند موضوع رخ داده در تنگه کرچ را برای رئیس جمهوری آمریکا شرح داد. 

اوشاکوف خاطرنشان کرد: جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا تایید کرده که این کشور خواهان برقراری ارتباط با روسیه است و مقام آمریکایی برای تحقق این امر اعلام آمادگی کرده است. 

وی در رابطه با نشست روسای کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا که روز پنجشنبه برگزار خواهد شد؟، گفت: در این نشست شرکت کنندگان مسئله تشکیل بازارهای عمومی گاز، نفت و محصولات نفتی را مورد بررسی قرار خواهند داد. 

اوشاکوف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور رئیس جمهوری ونزوئلا در مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین، اظهار داشت: مسکو امیدوار است که انتخابات 9 ماه دسامبر در ونزوئلا در بهترین سطح و بدون تنش و مشکل انجام پذیرد. 

وی افزود: اعمال هرگونه فشار از سوی کشورهای خارجی بر ونزوئلا تاثیر منفی و نتیجه عکس به دنبال خواهد داشت و باعث صلح و ثبات در این کشور نخواهد شد. 

دستیار پوتین تاکید کرد که مسکو معتقد است که مسائل درونی این کشور باید با حضور نمایندگان داخلی و در نهایت احترام و رعایت قانون حل و فصل شود. 

وی در رابطه با سفر ولادیمیر پوتین به امارات متحده عربی نیز گفت، دیر یا زود این سفر انجام خواهد شد، گرچه دعوت صورت گرفته است، اما در حال حاضر اقدامی برای تحقق این سفر انجام نگرفته است و تاریخ آن نیز مشخص نیست.

اوشاکوف همچنین به سفر ولادیمیر پوتین به عربستان اشاره کرد و گفت، تاکید بر انجام این سفر نیز در گفت و گوی تلفنی یک سال و نیم پیش بین پوتین و بن سلمان صورت گرفته است و قطعا پوتین به عربستان سفر خواهد کرد، ولی هنوز تاریخ قطعی آن مشخص نیست.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین