کد خبر: ۵۶۰۷۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲

کاشت چمن در تهران ممنوع شد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: کاشت چمن در تهران ممنوع شده و به جای آن درختانی سازگار با محیط که مقدار کمی آب هم نیاز دارند کاشته می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران به فارس گفت: کاشت چمن در تهران ممنوع شده است و به جای آن گونه‌های درختی سازگار با محیط که مقدار کمی آب نیاز دارند کاشته می‌شوند و این درختان سایه‌انداز هستند.

وی با بیان اینکه در تابستان چمن‌ها باید هر روز آبیاری شوند، گفت: ولی این گونه درختی در هفته 2 بار نیاز به آبیاری دارد و باعث صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود.

به گفته مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، این درختان در تولید اکسیژن نقش بسزایی دارند و در دو سال گذشته در تهران بسیار کاشته شده است.

مختاری با تأکید بر این موضوع که اگر پیمانکاری چمن بکارد توبیخ و در برخی موارد لغو قرارداد می‌شود، گفت: به جای چمن باید از گیاهان پوششی و درختان بومی و سازگار با شرایط اقلیمی شهر تهران و مقاوم به کم آبی استفاده شود. 

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران تأکید کرد: در سال جاری در تمام مناطق آبیاری از ساعت 18 تا 6 صبح است و دیگر در روز آبیاری صورت نمی‌گیرد چرا که به دلیل گرما آب تبخیر می‌شد و همین امر باعث شده که 50 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
در تهران هرچه قدر اب ریخته شود . در جنوب قابل استحصال است .به علت شیب ویژه تهران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
تهران بدون چمن. یعنی رطوبت زیر پنج درصد .
کاهش رطوبت در تابستان تهران , ارتباط مستقیم با افزایش تخلف , جرم , جنایت دارد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین