کد خبر: ۵۶۰۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۸۵ - ۲۲:۳۴
محمد هاشمی:

آمریکا می‌خواهد ایران را تحریک کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد هاشمی حمله نظامی نیروهای آمریکا به کنسولگری ایران در اربیل عراق و دستگیری 6 دیپلمات ایرانی توسط آنان را برخلاف قوانین بین‌المللی دانست و تاکید کرد «این اقدام استیصال آمریکا را نشان می‌دهد و معلوم است که می‌خواهد با فرافکنی، خود را از باتلاق عراق نجات دهد اما با این شیوه‌ها نمی‌تواند به هدف خویش برسد».

مسئول کمیته سیاسی حزب کارگزاران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب حمله به کنسولگری ایران را معنادار ارزیابی کرد و گفت: آمریکا قصد دارد تا ایران را تحریک کند و ما را وادار به مقابله به مثل نماید اما جمهوری اسلامی ایران نباید به این خواسته آنان عمل کند. 

وی این حمله را مشابه سرنگونی هواپیمایی مسافربری ایران توسط آمریکا، دانست و افزود: به عقیده من حمله به کنسولگری ایران مشابه سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا است چرا که در آن زمان نیز آمریکا قصد داشت مستقیما وارد جنگ شود به همین دلیل هواپیمای ایران را هدف قرارداد و سپس گفت که اشتباه شده است. 

هاشمی در ادامه سخنانش و با تأکید مجدد بر این که آمریکا قصد تحریک ایران را دارد افزود: حمله نیروهای آمریکا به کنسولگری ایران آن هم در منطقه آرامی که ناآرامی در آن نیست، معنادار محسوب می‌شود، بنابراین رفتار آنان تحریک‌آمیز است و مسئولین ایران باید هوشیارانه نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند. 

هاشمی در خصوص چگونگی برخورد با آمریکا گفت: استراتژی ما در برابر دشمن باید با برخوردی مناسب همراه باشد و باید از برخوردهای تند پرهیز نمود چرا که ما پیرو مکتب اسلام‌ هستیم و پیامبر(ص) نیز فرموده‌اند جهاد و مجادله را باید به شکل احسن انجام داد، به نظر من باید آن راهی که کمترین خسارت برای کشور دارد و مناسب است را انتخاب نمود. 

وی با اشاره به این که در انقلاب اسلامی نیز اسوه و الگوهای بسیاری وجود دارد گفت: امام(ره) می‌فرمایند که حفظ نظام از اوجب واجبات است یعنی در استراتژی برخورد با دشمن، حفظ نظام اسلامی مقدم بر هر چیز دیگری است و باید از راه‌هایی که به نظام خدشه‌ وارد می‌کند،‌ پرهیز نمود. وی گفت: این سخنان مسأله‌ای نیست که به زمان خاصی مربوط باشد بلکه این موضوع یک الگو و اسوه‌ای است که برای مسئولین کشور وجود دارد و باید این گونه عمل کنند. 

هاشمی در پایان سخنانش با تأکید بر این که باید در تعیین تاکتیک‌ها، حفظ نظام را در اولویت قرارداد گفت: باید تا آنجا که ممکن است از انتخاب راه‌هایی که به ملت و نظام آسیب وارد می‌کند پرهیز کرد و انتخاب تاکتیک‌ها باید بر مبنای حفظ نظام و کاهش آسیب‌ها به ملت و کشور باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین