کد خبر: ۵۶۰۹۱۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸

خیز روسیه برای مقابله اتمی با آمریکا

رئیس ستادکل ارتش روسیه اعلام کرد، کشورش در مقابل اقدام آمریکا برای ساخت سپر موشکی، توانایی‌ها و ظرفیت نیروهای اتمی خود را تقویت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 والری گراسیموف، رئیس ستادکل ارتش روسیه گفت، هم‌زمان با این که آمریکا در حال تقویت و استقرار سپر موشکی جهانی خود است، روسیه نیز پتانسیل جنگی نیروهای اتمی استراتژیک خود را افزایش می‌دهد.

وی افزود: به طور خاص، نیروی موشکی استراتژیک روسیه با سیستم‌های موشکی یارس و سیستم موشکی آوانگارد مجددا مسلح شده است. این ژنرال افزود، روسیه در حال ساخت سامانه موشک بالستیک جدیدی برای جایگزینی سامانه موشکی بالستیک ووی وودا است. در سال ۲۰۱۸ سامانه جدید با موفقیت آزمایش‌های اولیه را طی کرد. زیردریایی‌های استراتژیک روسیه به صورت دائم در حال انجام وظایف نظامی خود هستند و گشت‌زنی‌های خود را ازجمله زیر یخ‌های قطب شمال انجام می‌دهند.

گرایسموف تأکید کرد: آمریکا این توانایی را دارد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ظرفیت حملات اتمی خود را افزایش دهد.

وی افزود: متأسفانه شرکای آمریکایی ما به منظور دستیابی به پارامترهای کمی نیواستارت بخشی از تجهیزات دفاعی خود را به مدت  دو سال است که مجددا تجهیز کردند و به صورت یک‌جانبه از این معاهده خارج شده‌اند. این به آنها این فرصت را می‌دهد تا پتانسیل نیروهای دفاعی استراتژیک خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تقویت ببخشند و تعداد کلاهک‌های اتمی را تا بیش از ۱۲۰۰ واحد افزایش دهند.

این ژنرال در ادامه گفت: نیروهای اتمی استراتژیک مستقر در دریا از طریق ساخت زیردریایی‌های Borei-A  حامل موشک‌های بالستیک با هدف غلبه بر این سپر دفاع موشکی توسعه خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس،وی افزود: پتانسیل نیروهای اتمی استراتژیک هوابرد از طریق به‌روزرسانی بمب‌افکن‌های استراتژیک تی یو- ۱۶۰ و تی یو-۹۵ تقویت خواهد شد. روسیه این بمب‌افکن‌ها را که ساخت شرکت توپولوف است، با موتورهای قدرتمندتر و تجیهزات مدرن مجهز خواهد کرد و برد تسلیحاتی آن‌ها را افزایش خواهد داد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین