کد خبر: ۵۶۱۰۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
آخرین روز رقابتی پنجمین جشنواره و جایزه همایون خرم؛

اینجا لعل دل را در ضرباهنگ دایره عشق می نوازند / تصاویر

کودکان، دست در دست هم، مسیر خود در زندگی را هموار می سازند و تابلوی هزار رنگ روزگار را از عطر خوش موسیقی جانفزا می کنند و با سحر کودکانه خود موسیقی ایران زمین را پر رونق می سازنند.
آفتاب‌‌نیوز :
محبوبه بیات -

سازت را که درآغوش می گیری
تا
با پنجه های ظریفت بنوازی
انگار که دنیا را تسخیر می کنی
چه دلبرانه،
با تصنیف بهترین ملودی ها
حال همه را خوش میکنی

قدم به سرسرای فرهنگسرای نیاوران که می گذارم، آنچه که می بینم ازدحامی از مادران و پدران، فرزندان و نت ها و موسیقی است.

والدین همراه با فرزندانشان آمده اند تا شاهد هنرنمایی آنها باشند. بچه ها هر کدام به طرز کودکانه خود، به همدیگر خیره شده اند. برخی بار اول است که در جشنواره شرکت می کنند، برخی هم که با «نوای خرم» آشنایی دارند با آرامش بیشتری در حال تمرین اند. برخی هم نمی دانند برای اولین بار، بر روی چه صحنه ای قدم خواهند گذاشت و چه هیجانی را تجربه خواهند کرد.

اینجا رقابت، از جنس برتری در کسب امتیاز نیست. تنها عشق و شوق است که همه را به میزبانی موسیقی دعوت کرده است تا با رقص پنجه های خود، فخر موسیقی اصیل ایرانی را به رخ کشانند. نوایی از جنس عاشقانه های کودکانه ...

هارمونی سازهای ایرانی را با زبان موسیقی، به اشتیاق کودکانه خود پیوند می دهند.

کودکان 5 و 6 ساله بر روی صحنه می آیند تا قبل از اجرا، با فضای سالن انس بگیرند. مادری در گوش فرزندش نجوا می کند: «باید کار کنی کارستان! فقط بنواز و سازت را نگاه کن و آرام باش ...»

یک آن به خود می گویم، خوش به حال لحظه ها که این اتفاقات را در بستر خود می کشند. زندگی لحظه های ماندن و ثبت شدن تصاویر شور و شوق کودکانه است. چه دلنشین است اینچنین به قرار خوشبختی رسیدن و معمای دل شیدا را درک کردن ...

برنامه آغاز می شود و تکنوازی ها، هم نوازی ها و گروه نوازی ها طبق برنامه اجرا می شود. فرزندم! نواختن تجربه زیبایی است، گویی لعل دل را در ضرباهنگ دایره عشق می نوازی، و بهترین گوهر وجودت را به میهمان ارزانی می داری، آنگاه شور و ساز و ساغر و جلای مینای جان را به همگان هدیه می دهی.

کودکان، دست در دست هم، مسیر خود در زندگی را هموار می سازند و تابلوی هزار رنگ روزگار را از عطر خوش موسیقی جانفزا می کنند و با سحر کودکانه خود موسیقی ایران زمین را پر رونق می سازنند.

پدری دست فرزند خود را می گیرد و از لابلای ازدحام جمعیت خود را به دکتر بردیا صدرنوری، مدیر مسوول «موسسه فرهنگی هنری راد نواندیش» که بانی جشنواره است، می رساند. می گوید: حمایت های پدرانه شما از فرزندان هنرمند ایران، تا نسل ها در یادها باقی خواهد ماند.
مهربانی و همدلی، آهنگی نو می نوازد و همینجا در این جشنواره، فخر موسیقی اصیل ایرانی، دو نسل هنرمند را به همدیگر پیوند می زند.

روز سوم مرحله رقابتی «پنچمین جشنواره و جایزه همایون خرم» ساعت 23 شب 15 آذرماه 1397 به پایلن می رسد و یک شب پاییزی دل انگیز را در دلهای عاشقانه کودکان ایران من ماندگار می کند.


عکس: مجید غفاری


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
شبنم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
0
0
گزارش بسار عالی و خواندنی بود پر انرژی باشی و موسیقی ایران زمین مانا ....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین