کد خبر: ۵۶۱۱۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱

رئیس‌جمهوری برزیل به دنبال برقراری صلح در ایالت هم‌مرز با ونزوئلا

رئیس جمهوری برزیل گفت که با فرماندار ایالت رورایما هم مرز با ونزوئلا به توافق رسیده تا مداخله‌ای فدرال در این منطقه داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز، میشل تامر، رئیس جمهوری برزیل در توئیتر خود نوشت که وی با سوئلی کامپوس، فرماندار ایالت رورایما به توافق رسیده که یک مداخله قابل گفت‌وگو می‌تواند بهترین راه حل برای برقراری صلح در این ایالت باشد.

موج مهاجران ونزوئلایی در ماه‌های اخیر از طریق مرز مذکور وارد برزیل شده که به دنبال پناهندگی در این کشور هستند زیرا که در کشور مبدا با گرسنگی و فقر روبرواند.

هزاران تن از مهاجران ونزوئلایی با وضعیت بد اقتصادی و بهداشتی روبرو هستند.

روز پنج‌شنبه، افسران پلیس و زندان بان‌ها در زندان‌های ایالتی نیز در اعتراض به تاخیر در پرداخت دستمزدها دست به اعتصاب زدند.

تامر پس از دیدار با فرماندار این ایالت مرزی و مقام‌های دولتی به خبرنگاران گفت: اوضاع در رورایما رو به وخامت است ما راه‌های زیادی را برای نجات این ایالت امتحان کرده‌ایم اما نمی‌توانیم یک مسیر قانونی برای آن بیابیم. به همین دلیل است که به فرماندار گفتم تنها یک راه برای حل این مشکل هست و آن مداخله فدرال است.

براساس گزارش شبکه خبری تلویزیونی گلوبو، آنتونیو دناریوم، از حزب ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری منتخب برزیل از سوی تامر برای رهبری این مداخله فدرال انتخاب شده است.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین