کد خبر: ۵۶۱۱۵۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

گرگان و گوانجو خواهرخوانده شدند

شهردار گرگان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی میان دو شهر گرگان و گوانجو، اظهار امیدواری کرد که بتوانیم بلافاصله پس از امضای این تفاهم‌نامه، فعالیت‌ها و اقدامات دو طرفه را آغاز کنیم و در نخستین فرصت ممکن وارد فاز اجرایی پروژه‌ها باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از شهرداری گرگان، «عبدالرضا دادبود» در نشست خبری با رسانه‌های بین‌المللی در حاشیه مجمع جهانی شهرداران در گوانجو چین، اظهار کرد: این اجلاس فرصتی را فراهم کرد تا در حاشیه آن به ارتباط بیشتر گوانجو و گرگان بپردازیم.

وی افزود: خوشبختانه توسعه شهری در گوانجو بسیار قابل توجه بوده و مدیریت شهری گرگان به‌دنبال آن است که بتواند با برقراری ارتباط با شهرهای مهم جهان در راستای تبادل ظرفیت‌ها و توسعه شهری به‌ویژه در حوزه گردشگری اتفاقات خوبی را رقم بزند.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: در نشست با شهردار گوانجو این موضوع مطرح شد که گرگان یک شهر تاریخی با 2500 سال قدمت است و از فرصت‌های گرشگری، دانشگاهی و سرمایه‌گذاری و حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی این شهر و گوانجو می‌توان برای توسعه بخش‌های هر دو شهر استفاده کرد.

وی تصریح کرد: نگاه مدیریت شهری گرگان در این دوره در کنار وظایف ذاتی شهرداری بر محور توسعه گردشگری است و در این مسیر صدها پروژه سرمایه‌گذاری در گرگان تعریف شده و شمار فراوانی از آن‌ها در مرحله مطالعه و یا آماده برای اجراست.

شهردار گرگان با تأکید بر این‌که گرگان دارای ظرفیت‌های خوب گردشگری است که می‌تواند برای مردم چین و شهر گوانجو جذابیت داشته باشد، گفت: در روزهای گذشته جشنواره‌ای را برگزار کردیم که مردم برای دیدن جذابیت‌های پاییزی به گرگان آمده بودند و این در حالی بود که برگ‌ درختان پاییزی در گرگان بیش از 15 رنگ را به خود گرفته بود.

دادبود تصریح کرد: بافت تاریخی گرگان بسیار جذاب است که در کنار شهرهای اصفهان و یزد و دیگر شهرهای تاریخی ایران می‌توان یکی از مقصدهای بسیار مهم گردشگری باشد.

وی یادآور شد: در حوزه اجتماعی و ورزشی اقدامات بسیار خوبی در این دوره مدیریت شهری صورت گرفته و به نظر من، شهر گوانجو در شب بسیار زیباست و ما به‌دنبال این هستیم از تجربه‌های گوانجو در این راستا استفاده کنیم.

شهردار گرگان یادآور شد: استفاده از تجربه گوانجو در توسعه حمل و نقل شهری و حل مشکل ترافیک یکی از مسائل بسیار مهمی است که در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دیروز تفاهم‌نامه خواهرخواندگی گرگان و گوانجو چین توسط شهرداران دو شهر به امضاء رسید.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین