کد خبر: ۵۶۱۱۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۸۵ - ۱۲:۰۲
واکنش وزارت خارجه به اظهارات رایس

پیشنهاد مذاکره ریاکارانه است

آفتاب‌‌نیوز : سیدمحمدعلی حسینی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت: این دفتر از سال 1992 رسما و با موافقت مسئولان عراق شروع به کارکرد و با توافق مقامات ایرانی و عراقی سطح آن به سرکنسولگری ارتقا یافت. وی افزود: توافق نامه تشکیل سرکنسولگری در اربیل عراق بین مقامات دو طرف ایرانی و عراقی رد و بدل شده است. 

حسینی همچنین گفت: نیروهای آمریکایی باید هر چه سریعتر کارکنان ایرانی را آزاد کرده و خساراتی که به این سرکنسولگری وارد شده را جبران کنند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه پنج نفر ایرانی دستگیر شده در اربیل سپاهی هستند درست است یا خیر گفت: کارکنان سرکنسولگری اساسا کارشان کنسولی، رسمی و در چارچوب مقررات است. وی ادعای آمریکایی‌ها را نادرست و تلاش برای توجیه اقدامات خود سرانداشان دانست. 

حسینی افزود: سیاست آمریکا این است که فضا را تندتر و رادیکال‌تر کند ولی جمهوری اسلامی ایران با درایت و تدبیر و از طریق مراجع رسمی موضوع را پیگیری می‌کند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد شایعات رسانه‌های غربی مبنی بر توقف فعالیت‌های غنی‌سازی در نطنز گفت: فعالیت‌ها در سایت غنی‌سازی اورانیوم نطنز همچنان ادامه دارد. 

وی تلاش‌های آمریکا و اسرائیل برای همراه کردن کشورهای عربی منطقه با خود و تشکیل جبهه‌ای علیه ایران در منطقه را محکوم به شکست خواند و گفت: بسیاری از کشورهای منطقه اعلام کرده‌اند که به این سمت نخواهند رفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین