کد خبر: ۵۶۱۲۳۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵

روس‌ها در سال ۲۰۱۵ به کمپین ترامپ پیشنهاد همکاری داده بودند

به گفته دادستان‌های آمریکایی، یک تبعه روس در اوایل سال ۲۰۱۵ به کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ پیشنهاد همکاری داده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادستان‌های آمریکایی علاوه بر افشای پیشنهاد همکاری یک روس به کمپین دونالد ترامپ در اوایل ۲۰۱۵ به این نکته اشاره کردند که مایکل کوهن، وکیل سابق رئیس‌جمهوری آمریکا کمک "مرتبط" و "قابل توجهی" در تحقیقات مرتبط با روسیه ارائه داده است.

دادستان‌های فدرال در یک پرونده جداگانه، برای اتهامات جعل بانکی و تخلفات مالی کمپین که مایکل کوهن ماه اوت به آن اقرار کرد، خواستار حبس ۵۱ ماه تا ۶۳ ماه شدند. دادستان نیویورک، مایکل کوهن را به "طمع شخصی" و استفاده مکرر از قدرت و نفوذ برای "اهداف فریبنده" متهم کرده است.

براساس یک سند دادگاهی، بازرس رابرت مولر اعلام کرده است که کوهن اطلاعاتی درباره تماس‌هایی از جانب روس‌ها حین کمپین ۲۰۱۶ و تلاش روس‌ها برای دسترسی به این کمپین و تماس‌ها با اشخاص مرتبط با کاخ سفید در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ ارائه کرده است.  

طبق این سند، در نوامبر ۲۰۱۵ حدود پنج ماه پیش از آغاز کمپین ترامپ، کوهن با یک "فرد معتمد" در فدراسیون روسیه صحبت کرد که پیشنهاد "همکاری سیاسی" و "همکاری در حد دولتی" داده بود. به گفته کوهن، این شخص نامعلوم، مرتبا درخواست دیدار ترامپ و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را مطرح می‌کرد و مدعی بود که این مساله نه تنها در سیاست بلکه در بعد تجاری هم تاثیر "فوق‌العاده" خواهد داشت. طبق این سند، کوهن این دعوت را اجابت نکرد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین