کد خبر: ۵۶۱۴۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷

حضور خانوادگی رئیسی در دانشگاه با چاشنی تشویق و هو دانشجویان

تشویق بسیجیان، حمله به روحانی، تشویق برخی دانشجویان با نام خاتمی، همراهی خانوادگی رئیسی و سوالات کتبی برای دو ساعت سخنرانی در دانشگاه شهید بهشتی، حاشیه‌های برنامه روز دانشجو در این دانشگاه بود.
آفتاب‌‌نیوز :
دانشگاه شهید بهشتی امروز میزبان حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی است. در محوطه دانشگاه چند دانشجوی دختر رشته ریاضی درباره مراسم امروز می‌گویند: نمی‌رویم، چرا برویم؟ کمی‌ دورتر جمعی پسرانه می‌گویند: می‌دانیم امروز رئیسی می‌آید ولی نمی‌رویم. مگر او تا حالا آمده که مطالبات ما را گوش کند؟ الان فضای دانشگاه هم اینقدر خنثی است که این گونه جلسات خروجی ندارد. 

**برویم پای صحبت رئیسی؟

عده‌ای دیگر از دانشجویان در میان گعده چندنفره خود در پاسخ به‌ اینکه مراسم رئیسی است نظرتان چیست واکنش سردی نشان می‌دهند که «مگر بیکاریم برویم پای صحبت‌های رئیسی.» با همه این حرف‌ها، وقتی به سالن می‌روم از جمعیت پر است.

دانشجوهای علوم سیاسی که عضو انجمن اصلاح‌طلب آزادی خواه هستند در لابی سالن برنامه منتظر شروع برنامه‌اند. آن‌ها می‌گویند اعضای انجمنشان نمی‌آیند، چون قرار نیست دانشجویی صحبت کند و فقط مراسم برای سخنرانی رئیسی است، ولی ما آمده‌ایم ببینیم که چه می‌گوید. 

**همسر رئیسی مباحث سیاسی را در کلاس مطرح نمی‌کند

از همه این‌ها وقتی پرسم می‌دانید که همسر آقای رئیسی در دانشگاه شما استاد است اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. 

جمیله علم‌الهدی دختر آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، یکی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی است. یکی از مسئولین انتظامات می‌گوید همسر رئیسی(علم‌الهدی) را دعوت کرده‌ایم، ولی نمی‌دانیم می‌آید یا نه. 

در سالن با دو دانشجوی دکتر جمیله علم‌الهدی در درس جامعه شناسی آموزش‌عالی هم‌صحبت می‌شوم که در توصیفش می‌گویند:‌ «ما نمی‌دانستیم همسر رئیسی است؛ بچه‌های ترم‌بالایی به ما گفتند. هیچ وقت در کلاس مطرح نکرده. استاد خیلی خوبی است و مباحث سیاسی را هم در کلاس مطرح نمی‌کند.»

**کلیپ، تشویق، هو

سالن از جمعیت پر می‌شود. مسئول بسیج پشت تریبون بیانیه‌ای علیه دولت می‌خواند و مشکلات کشور را بر عهده دولت می‌خواند و در انتهای حرفهایش از حضار می‌خواهد که بلند تشویق کنند.

کلیپی پخش می‌شود. در حمایت از کسی نیست، بلکه علیه حسن روحانی رئیس جمهوری و رئیس دولت اصلاحات است. کلیپ با انتخابات سال 92 و نماد انتخاباتی روحانی شروع می‌شود که با تشویق حضار همراه است. نوبت به صحبت‌های رئیس دولت اصلاحات درباره روحانی که می‌رسد دوباره تشویق حضار سالن را پر می‌کند. اما تشویق‌ها بی‌جواب نمی‌ماند و بعد از سخنان روحانی درباره تحریم‌ها با «هو» کشیدن جمع مخالفان همراه می‌شود.

اما «هوو» کشیدن تمام نمی‌شود و وقتی مجری از حضار می‌خواهد آقای رئیسی را تشویق کنند، بعد از پایان تشویق‌ها خانمی از میان جمعیت با «هویی» بلند سکوت بعد از تشویق را می‌شکند. همین کافی بود تا انتظامات برنامه دور او حلقه بزنند و تذکر دهند. یکی از همراهان دختر جوان فریاد کشید: «چطور هو کشیدن برای روحانی اشکالی نداشت ولی هوو کشیدن برای رئیسی گناه داره؟»

**خدا رحم کرد ما رئیس جمهور نشدیم که...

ساعت یک و نیم ابراهیم رئیسی پشت تریبون می‌رود و عده‌ای هم به نشانه اعتراض به جمله آن دو دانشجوی دختر که هو کشیدند، جلسه را ترک می‌کنند ولی با این حال همچنان سالن پر است. 

جمیله علم‌الهدی همسر رئیسی همزمان با همسرش وارد سالن می‌شود، ولی در صندلی در قسمت‌های انتهایی سالن می‌نشیند. یکی از اعضای انتظامات می‌گوید دختران او هم آمده‌اند. 

علم‌الهدی به سخنان همسرش واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهد. از جمله آنجا که رئیسی می‌گوید «خدا رحم کرد ما رئیس جمهور نشدیم که دلار بشود 5 هزارتومان!» خنده‌ای از سر رضایت بر چهره او نقش می‌بندد.

رئیسی تنها به سوالات مکتوب دانشجویان پاسخ می‌دهد، هرچند در میان سخنانش چند دانشجو که می‌گویند از طرفدارانش هستند سوالاتی را مطرح می‌کنند. قریب دو ساعت سخنرانی رئیسی که به پایان می‌رسد برخی دانشجویان از کیفیت بد سوالات گله می‌کنند و معتقدند آن قدر سوالات بد بود که حتی رئیسی هم خنده‌اش گرفت. مثلا آنجا که از او پرسیده بودند نظرت درباره قوه قضاییه چیست. 

اما وقتی از انتظاماتی‌ها می‌پرسم نظر شما درباره برنامه چیست می‌گویند: از سخنان گهربار آقای رئیسی استفاده کردیم.

منبع: ایرنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
2
1
پروردگارا به حق همه عظمت و توانایی ات، همه بندگان مومن و پاک و خالص و مخلص خودت از جمله رئیس جمهور محترم و منتخب مان آقای دکتر روحانی و دولت شریفش را از شر همه مصون و محفوظ بدار. الهی آمین
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین