کد خبر: ۵۶۱۶۴
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۷

آتش اختلافات در چلسی شعله‌ور شد

آفتاب‌‌نیوز : حال اگر این اتفاق براى مربى تو دارى همچون خوزه مورینیو روى داده باشد آن وقت قضیه حساس‌تر می‌شود چرا كه نه مورینیو اهل ‌هاى و هوى افشاى تفكرات‌اش است و نه چلسى باشگاه دست و پا بسته‌اى است كه نتواند خواسته‌هاى مربى را تأمین كند و این یعنى اینكه اختلاف ریشه‌اى‌تر از این حرف‌هاست و یعنى اینكه آن مربى و آن باشگاه در فصل بعد نمی‌توانند به موازات هم حركت كنند.

خوزه مورینیو تصمیم گرفته در پایان این فصل چلسى را ترك كند. سرمربى پرتغالى از اینكه مدام در مركز بحث‌ها و حواشى باشد خسته شده و روز جمعه رسماً اعلام كرد در مقابل درخواست‌هایش براى خرید بازیكنان جدید در ماه ژانویه پاسخ منفى شنیده، مورینیو عادت ندارد به درخواست‌هایش نه بگوید و یا بنا به توصیه دیگران تركیب تیم‌اش را بچیند. اتفاقى كه این روزها به شدت در چلسى با آن روبرو است.

مهم‌ترین اختلاف مورینیو با مسؤولان نقل و انتقالات باشگاه بر سر قضیه انتقال ویلیام گالاس روى داد و همچنان ادامه دارد: تمام شد در پایان فصل می‌روم ...‌اما هنوز نمی‌دانم كجا. این نقل قولى است كه یكى از دوستان نزدیك مورینیو در گفت وگو با خبرنگار روزنامه سان انگلیس افشا كرده‌ اما در مقابل از اسپانیا خبر می‌رسد كه سرمربى پرتغالى مقصد آینده خود را انتخاب كرده، سزار پروتو بازیكن سابق پورتو كه اكنون در اسپانیول بازى می‌كند و با مورینیو دوست صمیمی‌ است به روزنامه‌هاى كاتالانیایى گفته كه مورینیو در میلان به دنبال خانه می‌گردد و شایعاتى وجود دارد كه طبق آنها مورینیو در چند قدمی ‌اینتر است و قصد رفتن به رئال مادرید و جانشینى كاپلو را ندارد.

همچنین روزنامه سان می‌نویسد دلیل اصلى نارضایتى مورینیو درخواست او از آبراموویچ براى خرید دیوید ویا از والنسیا به جاى شوچنكو است كه مالك چلسى این درخواست را رد كرده از سوى دیگر چلسى هم حركت براى پیدا كردن جانشین مورینیو را آغاز كرده. 

در این میان علاوه بر نام سرمربى تیم ملى روسیه گاس هیدینك نام سرمربى یوونتوس دیدیه دشان كه قبلاً به عنوان بازیكن در استمفورد بریج حضور داشته هم به گوش می‌رسد. همچنین سرمربى سه ویا، راموس هم از دیگر كاندیداهاست. 

از سوى دیگر پاسخ رییس موراتى مالك اینتر درباره آینده همكارى با مانچینى كه همواره بر آن تأكید داشت نیز احتمال آمدن مورینیو را تأیید می‌كند موراتى می‌گوید: من و مانچینى سال‌ها است همدیگر را می‌شناسیم ‌اما باید براى ادامه همكارى به تفاهم برسیم این پاسخ به همراه سكوت مانچو می‌تواند به معنى خداحافظى در پایان فصل باشد.

مورینیو و لمپارد در تیررس رئال
با بروز اختلاف میان خوزه مورینیو و فرانك لمپارد با مقامات باشگاه چلسى، كهكشانى‌هاى مادریدى به فكر افتاده‌اند ۲ ستاره آبى‌هاى لندن را به خدمت بگیرند. روزنامه سان در این باره نوشت رئالى‌ها با خورخه مندس مدیر برنامه‌هاى مورینیو درباره جانشینى فابیو كاپلو تماس گرفته‌اند و در حقیقت می‌خواهند با یك تیر ۲ نشان بزنند.

این درحالى است كه در این انتقال ۲ نفره ستاره انگلیسى چلسى با قیمتى بسیار كم و معادل ۵/۸ میلیون پوند به رئال ملحق می‌شود. 

رئالى‌ها با این هدف سعى در جذب مورینیو دارند كه با جوان سازى تیم به سال‌ها ناكامی ‌باشگاه پایان دهند، ضمن اینكه لمپارد نیز جانشینى شایسته براى دیوید بكام به شمار می‌رود كه راه ایالات متحده را در پیش گرفته است.

از سوى دیگر ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) حكم دادگاه اسپانیا درباره انتخابات ریاست رئال در سال گذشته طى چند هفته آینده مناقشات دیگرى نیز در این باشگاه شكل می‌گیرد زیرا رییس كنونى باشگاه رامون كالدرون كه به دلیل ناكامی‌ فابیو كاپلو حمایت هواداران و رسانه‌ها را از دست داده شاید مجبور به رقابت مجدد براى احراز پست ریاست باشگاه رئال مادرید شود ‌اما به هرحال مورینیوى ۴۴ ساله از حمایت تمام رییسان بالقوه باشگاه برخوردار است و همگان به وى اطمینان داده‌اند كنترل كامل تمام مسائل مربوط به فوتبال باشگاه به وى سپرده می‌شود.

رئالى‌ها معتقدند می‌توانند از قوانین فیفا به سود خود استفاده كنند و لمپارد را كه هنوز براى ‌امضاى قرارداد تازه خود با رومن آبراموویچ مالك روس باشگاه به توافق نرسیده به عنوان جانشین بكام و با قیمتى كمتر به تیم خود بیاورند. لمپارد ۲۸ ساله كه دستمزدى معادل ۱۱۰ هزار پوند در هفته دریافت می‌كند قراردادى ۵ ساله با چلسى بسته و تا ماه مه سال ۲۰۰۹ با این تیم قرارداد دارد. براساس قوانین فیفا، اگر او ظرف ۱۵ روز پس از آخرین بازى فصل درخواست رسمی‌ خود براى جدایى از چلسى را ارایه كند، باشگاه نمی‌تواند با این مسأله مخالفت كند و رئال مجبور می‌شود مابه التفاوت باقى مانده مدت قرارداد او را بپردازد.

هشدار خوزه به آبراموویچ
اما خوزه مورینیو مربى پرتغالى چلسى به رومن آبراموویچ هشدار داده كه یا از او حمایت كند یا از كار بركنارش كند. مورینیو قصد دارد در تضادى آشكار با خواست‌هاى مالك روس باشگاه شوچنكو را از تیم كنار بگذارد.

این مربى پرآوازه از استخدام مهاجم جدید كه توانایى حضور در لیگ داخلى و رقابت‌هاى اروپایى را داشته باشد منع شده ضمن اینكه از حداقل پول لازم براى جذب یك مدافع میانى كه جانشین جان ترى كاپیتان مصدوم آبى‌هاى لندن شود نیز دریغ شده است. مصدومیت ترى بیش از آنچه تصور می‌شد براى این تیم دردسر ساز شده است. مورینیو همچنین از تلاش مقامات باشگاه براى جایگزینى یك مربى اهل رژیم صهیونیستى به جاى استیو كلارك دستیارش با هدف بازگرداندن شوچنكو به شكل ایده آل نیز عصبانى است.

درخواست از هواداران چلسی
ولی در عین حال ، مورینیو از هواداران چلسی هم خواسته كه نسبت به اكاذیب و شایعات مطبوعات كه خبر از رفتن وى می‌دهند، بى‌توجه باشند.

با اختلاف ‌امتیازى كه میان چلسى و منچستریونایتد پیش ‌آمده، آینده مورینیو به خطر افتاده است. اما خود او در گفت و گویى با وب سایت رسمی ‌باشگاه عنوان داشت: چلسى را در همین مدتى كه در آن حضور داشتم، دوست داشته‌ام و چیزى از علاقه‌ام به باشگاه كم نشده است. همیشه هدفم این بوده كه در دیدارهاى بعدى موفق‌تر عمل كنیم. براى پیروزى باید در كنار هم باشیم و شایعات و قصه‌ها را به دست فراموشى بسپاریم. این مسأله براى من آسان است، چرا كه به خودم اطمینان دارم. حتى اگر نتایج قابل قبول نباشند، بهتر است چرا كه انگیزه ما براى تلاش بیشتر بالا می‌رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین