کد خبر: ۵۶۱۷۶
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۱
همه بینندگان فاکس نیوز را به عراق بفرست!

نامه جدید مایکل مور به بوش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مایکل مور، فیلمساز نام آشنا و ضد جنگ آمریکایی در نامه‌ای طنز آمیز خطاب به بوش وی را مخاطب قرار داده و از سیاست‌های ویرانگر وی انتقاد کرده است. مور در این نامه از یوش می‌خواهد که روراست باشد و همزمان تحمل شنیدن انتقادات را هم داشته باشد. متن کامل نامه مایکل مور، کارگردان برنده جایزه اسکار، خطاب به رییس جمهوری ایالات متحده که پس از سخنرانی رادیویی بوش و تشریح استراتژی جدید آمریکا نگاشته شده است، بدین شرح است: 

آقاي رئيس‌جمهور عزيز، متشكرم كه مردم را مورد خطاب قرار داديد. دانستن اين كه شما به‌رغم رفتار ما در انتخابات نوامبر، هنوز هم مي‌خواهيد با ما صحبت كنيد بسيار خوشايند است. مي توانم با شما رو راست باشم؟ فرستادن 20 هزار سرباز ديگر به عراق نمي‌تواند كار ساز باشد. اين كار فقط تعداد سربازان ما را در آنجا به سطحي كه سال گذشته بود مي‌رساند و سال گذشته هم ما داشتيم جنگ را مي‌باختيم. 

ما پيش از اين، بيش از يك ميليون سرباز به آنجا فرستاده ايم كه هر كدام از سال 2003 مدتي را در آنجا بوده‌اند. چند هزار سرباز ديگر اصلاً كافي نيست تا آن سلاح هاي كشتار جمعي را بيابند، نه منظورم اين است كه ... تا كساني را كه مسوول كشتار 11 سپتامبر بوده اند به عدالت بسپارند! نه اين را هم نديده بگيريد... اين يكي درست است... تا دموكراسي را به خاورميانه بياورند! بله اين درست شد!! 

بايد شجاعت بيشتري نشان بدهي. بايد اين جنگ را ببري! ناراحت نباش. تو صدام را گير انداختي! او را به دار آويختي. چقدر از تماشاي ويديوي آن خوشم آمد، درست مثل فيلم‌هاي غرب وحشي بود! آدم بده، سياه پوشيده بود! اعدام‌كنندگان به همان اندازه اعدام شونده شرور و شيطان صفت بودند! كه اين البته قانون لينچ كردن اراذل و اوباش است. بايد اقرار كنم كه از مخمصه‌اي كه به آن دچار شده‌اي خيلي متأسفم. 

اين كه تو در دنيا شرمنده باشي براي هيچكدام از ما آمريكايي ها فايده‌اي ندارد. به من گوش كن، تو بايد ميليون‌ها سرباز به عراق بفرستي، نه هزاران نفر! تنها راه براي گوشمالي دادن آنها همين است. با فرستادن ميليون‌ها آمريكايي به عراق مي تواني سيلي از ما در عراق راه بيندازي! من مي‌دانم كه در حال حاضر سرباز آماده جنگ موجود نداري. بنا بر اين بايد جاي ديگري به دنبال سرباز بگردي. تنها راه براي اين كه يك ملت 27 ميليوني عراق را شكست بدهي اين است كه دست كم 28 ميليون نفر به آنجا بفرستي! 

اين هم چگونگي اين كار: 27 ميليون آمريكايي به عراق مي‌روند و هركدام يك نفر را مي‌كشند! با اين كار به سرعت مساله شورشيان حل مي شود. يك ميليون نفر ديگر ما آنجا خواهند ماند تا كشور را دوباره بسازند. خيلي ساده است! مي‌دانم خواهي گفت من از كجا 28 ميليون آمريكايي بياورم كه به عراق بروند؟ چند پيشنهاد دارم: 

1-بيش از 62 ميليون آمريكايي در آخرين انتخابات به تو راي دادند ( انتخاباتي كه 5/1 سال پيش انجام شد، وقتي كه ما 5/1 سال بود كه وارد جنگ عراق شده بوديم و همان وقت هم مي دانستيم كه داريم مي بازيم.) من مطمئنم كه دست كم يك سوم آنها علاقه‌مندند كه جان خود را بر سر راي خود بگذارند و داوطلبانه نام نويسي خواهند كرد. و چون ما از جهت سياسي با همديگر توافق نداريم، فكر نمي‌كنم آنها معتقد باشند كه اشخاص ديگري مثل ما بروند و به جاي آنها بجنگد. 

2-گرد همايي‌هايي را با موضوع <كشتن يك عراقي> در سراسر آمريكا بر پا كنيد. حدس مي زنم 5 ميليون هم از اين طريق نام نويسي خواهند كرد. 

3- همه افراد رسانه هاي مهم آمريكا را هم بفرست. هرچه باشد آنها همه با تو براي ورود ما به اين جنگ همدستي كردند. اگر اين كار هم 28 ميليون را تأمين نكرد، همه بينندگان فاكس نيوز( كانالي فاشيستي و بسيار راست گرا و طرفدار نو محافظه كاران) را فرا بخوان. 

آقاي بوش كوتاه نيا! حالا وقت آن نيست كه از فشار ها كم كني. مبادا نيروهاي خسته را دوباره به آنجا بفرستي. مردم را پشت سر خود راه بينداز و مانند يك فرمانده كل قواي واقعي آنها را رهبري كن. هيچ محافظه كاري را جا نگذار. با سرعت كامل به جلو! باز هم نامه مي نويسم. پيروز باشي
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین