کد خبر: ۵۶۱۸۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷

مخالفت با طرح ملی انتقال آب‌ خزر زیبنده نیست

سرپرست استانداری سمنان اظهار کرد: طرح انتقال آب‌ خزر به فلات مرکزی یک پروژه ملی است که مراحل کارشناسی را طی کرده و مخالفت با آن زیبنده نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
سعید ناجی در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان که به بهانه جمع‌بندی سفر اخیر کاروان تدبیر و امید برگزار شد اظهار کرد: دریاچه خزر یک دریاچه بین‌الدولی است و از رژیم حقوقی خاص خود برخوردار است لذا وقتی در سطح ملی به یک تصمیم در ارتباط با آن می‌رسند، باید همه از آن تبعیت کنند.

وی با غیرکارشناسی خواندن برخی مخالفت‌ها افزود: همان‌گونه که نمی‌شود مسوولان یک استان و منطقه خاص مدعی شوند که نفت یا گاز استان خود را به دیگر استان‌ها نمی‌دهیم یک منطقه نیز که همجوار یک حوزه آبی است بعد از طی مراحل کارشناسی و تصمیم مسوولان کشور نمی‌شود بگویند آن منبع آبی را از دیگر مناطق و هموطنان دریغ خواهیم کرد.

سرپرست استانداری سمنان با اشاره به سفر دوم کاروان تدبیر و امید به استان و استقبال بیاد ماندنی از رئیس جمهور گفت: مردم در این سفر نشان دادند علی‌رغم برخی مشکلات به نظام و دولت برای رفع مشکلات باور داشته و همچنان از آن پشتیبانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: مردم در این سفر نشان دادند که با تمیز دادن مسائل مختلف، همواره هوشیارانه عمل کرده و از دولتمردان حمایت می‌کنند.

تعیین تکلیف همه پروژه‌های سفر اول رئیس جمهور به سمنان

ناجی با پرخیر و برکت خواندن سفر اخیر دولت به استان از تعیین تکلیف همه پروژه‌های دور اول سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد و افزود: تقریبا 100درصد بودجه پروژه های اول ابلاغ شده و همگی این پروژه ها عملیاتی خواهند شد.

سرپرست استانداری سمنان همچنین از تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام استان خبر داد و تصریح کرد: ماحصل بررسی‌های کارشناسانه پروژه‌ها به نهایی شدن 78 پروژه انجامید که دولت برای اجرایی کردن این پروژه‌ها اعتباری افزون بر 1466 میلیارد تومان اختصاص داد.

وی ادامه داد: قرار است که همه این پروژه‌ها تا پایان سال 1399 تکمیل و اجرایی شوند. ضمن اینکه علاوه بر این پروژه‌ها، 40 پروژه فاقد ردیف اعتباری استان نیز بررسی و پیگیری شد.

دکتر ناجی با اشاره به افتتاح 527 پروژه استان سمنان در جریان سفر دولت به استان خاطرنشان کرد: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها بالغ بر 585 میلیارد تومان اعتباری ریالی و افزون بر 50 میلیون یورو اعتبار ارزی هزینه شده بود.

زمینه‌سازی برای ایجاد 15 هزار شغل در استان سمنان

وی از کلنگ‌زنی و شروع عملیات اجرایی 26 پروژه دیگر به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای سفر کاروان تدبیر و امید به استان نام برد و گفت: برای این پروژه‌ها نیز در مجموع 572 میلیارد تومان اعتبار ریالی و دو میلیون دلار و 300 میلیون یورو اعتبار ارزی پیش‌بینی شده است.

سرپرست استانداری سمنان از انعقاد 110 تفاهمنامه سرمایه‌گذاری در حاشیه این سفر خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه با بهره‌گیری از ظرفیت این سفر از سرمایه‌گذاران و شرکت‌های فعال در این بخش دعوت شد که این مهم به انعقاد تفاهمنامه‌هایی به ارزش 10 هزار میلیارد تومان انجامید که اجرایی شدن بخشی از آنها هم می‌تواند منشاء اثرات زیادی در شهرستان‌های مختلف استان باشد.

ناجی تصریح کرد: اگر همه این تفاهمنامه‌ها عملیاتی و اجرایی شود از محل آنها بیش از 15 هزار شغل در استان ایجاد می‌شود.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
سالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
این طرح استانی است نه ملی. منافع ملی پرهیز از آن است. چالش های جدی در شمال سبب خواهد شد. این موضوع تقویت قوم گرایی و استان گرایی به نفع سمنان است.خطر!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین